HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 1 oktober 2013

Plankan och halvmaran för han som har feber

Tänk en sån bra kväll det var efter en lång arbetsdag...
Jag körde igång direkt när jag kom hem, först med mat och kaffe, men sen direkt med småfixande och städning, vilket följdes av slutfixandet av morgondagens tekniklektioner.
Fem roliga, flygande byggprojekt klara för barnen att hugga tag i, varav en vi skulle göra tillsammans först.
Nöjd och glad slog jag mig ner vid datorn och kände mig direkt väldigt snurrig.
Insåg samtidigt att jag frös trots att jag hållt igång.
38,8 visade febertermometern.
Jäklar vilken besvikelse!!!!
Morgondagen skulle bli en toppendag.
Nu missar jag inte bara en bra dag på jobbet utan även festen på kvällen.
Fan, vad ledsen jag blir....
Jag gissar att det är i det här läget man ska se det positiva i saken, men vad det är vet jag inte just nu.
Jag hann se och testa detta innan jag upptäckte mitt tillstånd.

Konceptet är enkelt:
1. Gör en maxplanka dag 1
2. Träna som sjutton3. Gör en maxplanka igen 31 oktober
Vi siktar mot förbättringar på 100%! Eller mer…!!!
Nu när höstmörkret kommer smygande och de flesta storlopp är förbi är det dags att landa i det som hänt under året. Samla intryck, utvärdera det som varit och inte minst starta en ny grund att stå på inför kommande utmaningar - bygga upp den inre styrkan. Självklart börjar vi då i magtrakten, det är där det behöver kännas bra för att prestera på topp, och plankan är suverän core-träning.
Dessutom har plankan den stora fördelen att den tränar pannben. Egentligen tränar den mycket mer pannben än nåt annat. Och pannben kommer vi behöva framöver!
Gå med i facebook-eventet och dela dina bästa tips, framgångar och motgångar. Där peppar vi varandra under hela oktober och vi kommer bjuda på mycket inspiration!

Som sagt så testade jag och otroligt nog så stod jag i 6 minuter och 52 sekunder.
Det hade jag inte trott, men jag försökte fokusera på ett bra sätt och tänkte att varför ska jag sluta.
Aldrig-jag tänker inte sluta.
Då får jag väl ta och träna en del på det här den här månaden så att jag klarar 10 minuter om en månad.
Jag gillar utmaningar...och plankan borde jag köra oftare, utmaningar eller icke.

I postlådan låg lite oväntat den här i ett kuvert.
Man kan tro att jag tävlar för IK Akele, men givetvis så gör jag inte det.
Det är dom som anordnar loppet.
Jag tävlar för Coventry City som vanligt.
Jag måste kunna springa på söndag och faktiskt så blir jag lite irriterad om jag inte springer under 1,40.

Jag håller ställningarna här imorgon och ser till att bli frisk.
Mat och dryck har jag en bra blandning av så jag behöver inte flytta min febriga kropp så många meter.
Jag ska inte ha som utmaning att dricka ett visst antal liter vatten för då tror jag bara att min kropps saltvärde får spader.
Kanske däremot inleder morgondagen med en saltvattenshot.


 
 

Inga kommentarer: