HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 10 maj 2013

Fredagsfrågestund

Jaha, idag är det fredag...
Igen...
Ingen bil men däremot vatten i mitt liv igen.
Att åka buss, tåg och spårvagen är inget som stör mig direkt.
Det positiva är att jag kan läsa hela vägen.
Imorgon är det lördag och som vanligt är förhoppningen att saker kommer att bli gjorda.
Den övre dammen är inte lättgrävd men det skulle vara kul att bli klar med den imorgon.
Jag ska springa en mil också, på tid till på köpet.
Max 43 va ??

Eftersom ingen ställer någon fråga till mig så svarar jag på frågor som andra fått.
Ska bara hälla upp lite kaffe först.
På tal om kaffe så gjorde jag tidigare ikväll två olika test om hur gammal jag skulle bli...
Ja, man vill ju veta om det är någon ide att plantera mer blommor imorgon och överhuvud taget hämta ut den där dyra bilen i nästa vecka.
Test nummer ett säger att jag kommer traska omkring här på jorden tills jag blir 77.
Tycker inte alls dom har kartlagt mig med sina frågor så jag tror att den siffran är i överkant.
Det intressanta i testet var att efter min 77:a stod det att jag kunde minsann bli äldre om jag gjorde vissa ändringar i mitt liv.
Inte oväntat!!
Det intressanta kommer nu...
Dom vill gärna höra från mig och berätta hur det går!!!!
Om jag ligger orörlig med en massa slangar från min kropp och rosslar som ett rostigt ånglok så ska jag alltså skicka ett mail och skriva att jag nog stannar på 54...?
Eller menar dom att jag ska skriva att jag ändrade mig på fråga 2 och 5 så nu sitter jag här och äter tårta som det står "grattis 90 år" på.
Det andra testet ställer sakta men säkert sina tolv frågor men vägrar sen berätta om hur gammal jag kommer att bli...
Frågan är varför ??
Vill dom inte göra mig ledsen och oroad eller vadå...?
Nu blir ju jag varken ledsen eller oroad eftersom jag mer eller mindre klar med planeten jorden redan nu.
Frågor var det ja...
När tänker du skaffa barn ?
Antagligen den dagen då en man ensam få adoptera, dvs. aldrig.
Tror du att folk pratar bakom ryggen på dig ?
Det görs väl på alla så det utgår jag ifrån (utan att ioch för sig tänka på det).
Vad som sägs har jag däremot ingen aning om.
Kan du hantera en sopkvast ?
Som en mästare...
Vilka världsdelar har du varit i ?
Europa, Asien och Afrika.
Om du var en sten i en mur, vilken sten skulle du vara då ?
.......(stenar kan inte svara på töntiga frågor)
När sov du senast på golvet ?
Det händer ganska ofta att jag lägger mig både på golvet inne och ute på altanen, så det kan nog ha varit mindre än en vecka sedan.
Sov en hel natt på golvet har jag nog inte gjort sedan min ungdom när jag kom hem från krogen i ett ganska skumt skick.
Vad vill du att det ska stå på din gravsten ?
Vill inte ha någon och vill inte bli begravd heller...
Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med dig ?
Ta med mig vart??
Om jag blev räddad skulle jag knappast ta med något annat än mig själv.
Tror du att gud är en man eller en kvinna ?
Det bestämmer väl den som berättar sagan...
Vad har du som är 40 år att samtala om på kafferasten med någon som är 20 år ?
Antagligen det mesta förutom tv, filmer, telefoner och spel.
Hur skulle du lösa Israel/Palestina konflikten ?
KaaaaBooooooom...
Får du dåligt samvete efter att ha ätit kött ?
Ehhhh..nae...
Skulle du kunna tänka dig att ha kjol på dig på jobbet en dag i veckan ?
Absolut...
Vad är du allergisk mot ?
Oj, var ska jag börja...reklam, Sverige, religiösa människor....skulle kunna hålla på tills på torsdag.
Tar du någon medicin för att somna snabbare ?
Somnar jag inte är det för att jag inte är trött...
Jag tar inte medicin alls men möjligen skulle jag kunna tänka mig att ta den för att dö snabbare.
Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl ?
Ägg, smör, kaffe, broccoli, avocado
Hur gammal känner du dig ?
27
Har du känt igen dig
på platser där du bevisligen aldrig har varit ?

Har du känt dragning
till något särskilt område eller en viss tidsepok ?

Har du personlighetsdrag
eller egenskaper som knappast kommer från dina föräldrar och heller inte går att förklara med påverkan från andra ?






?
Har du fobier
som inte går att förklara ?

Har du drömt
om platser som verkar naturligt bekanta i drömmen men inte i vaket tillstånd ?

Har du upplevt
att du känt för någon så, som om ni skulle ha träffats förut fast ni inte har det ?
Nej....

Jag hoppar ner nu...
Syns imorgon.

Inga kommentarer: