HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 22 september 2013

Idag var det höst

Hello...
Jodå, visst sprang jag igår det längsta som jag någonsin sprungit och det känns såklart bra och i alla fall lite stort.
När jag idag gått in på Black river run´s hemsida så känns min prestation mycket liten får jag säga.
Att jag får den känslan gör mig ingenting, för det är kul att glädjas med dom som sprungit långt.
Jag sprang tre varv på den drygt 16 kilometer långa banan och det var meningen att jag skulle springa fem.
Många var dom som sprang tio varv, dryga 16 mil med andra ord.
Jodå, han som vann den klassen sprang sina mil på 15,40 och var med andra ord i mål en stund innan klockan slog två i natt.
Många var dom som fortfarande var ute på banan när jag gosade omkring under mitt täcke klockan halv tio i morse/förmiddags.
Den siste som gick i mål höll på till en bit efter två nu i eftermiddags.
Det är helt otroligt...
Jag sprang och snackade med en kille ett tag och jag ser nu att han bröt sin 16 milafärd efter 77 km.
När jag ser hur många kämpat sig i mål på både 8 milarn och 16 milarn så blir jag imponerad och tänker lite annorlunda mot vad jag gjorde igår.
I min värld då så var det ju liksom ingen vits för mig att ta mig i mål bara för att liksom...
Jag hade säkert klarat att gå dom två sista varven om jag nu velat det, för ont hade jag ju inte.
Att gå på ett löparlopp är inte min grej, men jag får kanske se till att ändra den tanken om jag ska vara med på såna här lopp.
Startar man ett lopp så är det såklart att man ska ta sig i mål, hur det nu än går till.
Bra att man lär sig så länge man lever.
Ultralöpning handlar nog väldigt mycket om att lära sig....
Nästa gång (ni ser va, jag skriver nästa gång) så får jag ta med egen matsäck, vad den än må vara.
Jag såg en kille som åt en stor pizzabit redan efter ett varv.
Många hade mat och annan med sig.

För mig så är det ju lite kul att se mina varvtider och eftersom man också fick mellantider vid vätskekontrollerna ute på banan vid 5,9 och 12,6 km.
Start till 5,9 så hade jag 38,02....37,02....och 34,45 på mina tre varv.
Ni fattar ju att det tredje varvet där genom skogen gick allt för fort.
Det tredje varvet sprang jag själv den sträckan.
Grrrr...
Från 5,9 till 12,6 så såg det ut så här...
38,37....38,20....och 40,21.
Från 12,6 in till mål....
22,21....23,17....och 25,10.
Nu blir ju inte det här helt rätt då jag tror att jag stannade längre vid vätskekontrollerna ute på banan under varv tre än varv ett.
Mina tre varv blev då ungefär så här.
1,39,00
1,38,39
1,40,16
Vi lämnar nu Black river run 2013 och återkommer endast om det dyker upp ett eller annat fint foto.

Jag anmälde mig förresten idag till Broloppet som springs den 6 oktober i Motala.
En halvmara som springs på en nygjord vägsträcka mellan Skänninge och Motala, nu innan trafiken släpps på.

 
Idag var det verkligen burrigt höstväder och jag har mestadels hållt mig inomhus.
Här har jag gjort det lite varmt och trevligt i köket, där jag befinner mig oftast.
Nu ska jag laga en coleslaw till morgondagens låda och träna lite rygg innan det är dags att hoppa ner.
 
Visst ja...jag skrek ja till en prenumeration idag.

Image

g och prova
Sveriges mest lästa tekniktidning,utom 2 nummer av det digitala
framtidsmagasinet Next helt utan extra kostn
Allt detta får du för bara 198 kr:
  • 12 nr av Ny Teknik ( värde 564 kr )
  • 2 nr av Next ( värde 98 kr )
  • Totalt värde: 662 kronor
  • Du betalar bara 198 kr
  • Sparar hela 462 kr!
 

Image

Tack

Tack för din beställning!
Första numret av din prenumeration kommer på posten inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på 08-799 63 92 eller nyteknik@pressdata.se.
Trevlig läsning!


Inga kommentarer: