HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 26 juni 2012

Shoppar med ögon ....och bankkort.

Ibland är verkligheten något helt annat än min verklighet...

Nej, jag har inga pengar att shoppa för.
Jag har i flera dagar spanat på nätet efter saker.
Spanat ....och handlat.
Idag efter jobb åkte jag till några inredningsbutiker.
Jag spanade ....och jag shoppade...


De här krukorna hittade jag på Mio.
50 % stod det på dom och det kunde jag såklart inte hålla mig ifrån.
Krukorna är gjorda av cement, är 32 cm höga, heter Peking och almadesign ligger bakom snyggingarna.

När jag kom hem och tittade ner i brevlådan så låg där ett paket.
Ett köp från Tradera.


Tyg....
Den som i framtiden kommer att se detta i ett fönster eller liknande ber jag skrika "Tjobbidobb".
Märker hur jag tvivlar själv..
Den kostade en tjuga ser jag nu och känner mig lugnare.
Men fint var det....absolut.

När jag ändå var ute och körde så passerade jag den här affären.


Weydes färghus...
Jag lovar att mina ögon och min lätt dreglande mun måste ha påminnt om en sugen femårings besök i en stor godisaffär.
Undrar om jag någonsin varit i en tapetaffär och tittat runt för jag blev otroligt överraskad.
Så mycket och så fantastiskt mycket snyggt.
Jag kommer tillbaka hit nästa vecka.
Då tar jag med mig plånboken in.

Har för övrigt fått en låt på min hjärna idag och om och om igen trallat runt på den.
Shit happens....kanske du tycker.
Det gör det verkligen kan jag säga för detta är inte bara en låt, det är en låt som känns konstig när det idag är exakt ett halvår till juldagen.

Nu är det jul här i vårt hus, julen har kommit hopp tralalala....

Till på köpet så sjunger jag automatiskt ....huset har kommit, istället för julen.

Alltså...

Nu är det jul här i vårt hus, huset har kommit hopp tralalala....

Kanske inte så konstigt egentligen eftersom det verkligen är huset som kommer nu i mitt liv....och inte fan är det ju julen.

Sju dagar kvar.......

Inga kommentarer: