HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 21 juni 2013

Ernst och löpning denna midsommar

Ja ni, jag är ju intresserad avinredning, fixande och trädgård och då borde jag ju såklart titta och suga i mig av det här sommarprogrammet...
 "Sommar med Ernst" började tydligen igår och nu sitter jag här vid datorn och tittar.
Tanken är så bra...ett orangeri ska fixas och jag fattar att det kommer att bli fint.
Men...
Det blir to much med den mannen...
Hans snickare som är där blir irriterande ganska fort.
Varför inte bara ha dom med, men att vi slipper höra dom prata.
Det blir tramsigt så ini helvete.
Efter sju minuter skriker jag första gången.

Lite udda när han har ett ruckel och ungefär tusen avancerade saker att göra och i det läget börja med att snickra ihop en pedistal...
Han säger då att det är så skönt att göra en sån här sak när man känner att man har en skön känsla och att inte har för mycket framför sig så att man kan ge det tid...
Är han dum på riktigt eller ??
Att Ernst pratar kan vi väl inte komma ifrån, men det räcker väl att han pratar live..
Det där poesisncket som antagligen är ditlagt efteråt är toooo much igen..

Ett sånt här program blir också lite ....mycket.
Mycket folk som arbetar (åtta som åt mat), mycket maskiner och mycket dyra attiraljer.
Räkningen om vi fick se en sån skulle ju visa summor som är ofantliga.
Klart som fan att det kommer att bli bra, men jag kommer nog inte att se mer.

Sprungit har jag gjort idag också.
Jag tackar yr.no för den goda hjälpen på vägen...
Inte alls faktiskt!!
Prognosen var att regnet skulle komma på kvällen och jag tyckte att det börja bli klart mörkt när jag drog iväg.
Efter mindre än 1 kilometer så var det dock sol igen och den rackarn strålade sedan resten av rundan.
Tanken var att det skulle bli 3 mil idag men det var bara att glömma, utan vatten i stekhetta.
I och för sig blev det 26,57 km så lagom sjukt ändå.

Hoppas att ni alla har haft en bra midsommar idag.
Vädret var ju toppen förutom för dom som ville springa i regn, men det var jag nog ganska ensam om denna kväll.
Illa att inte ha ett enda kort att bjuda på, men jag får väl lova ett gäng imorgon istället.

Inga kommentarer: