HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 6 januari 2014

Allrummet



Ja, nu är det såklart så att jag testar mig fram lite.
Om mitt skrivbord till slut hamnar just här är nog klart tveksamt.
Jag har undvikit att ta kort på bokhyllorna för dom är just nu bara störande.
Jag sitter här och klurar hur jag ska göra med dom.
Den höga rackarn kan helt enkelt inte stå upprätt, men det kanske den inte behöver...??
När jag flyttade in fanns det lister överallt här uppe.
Ska fundera på om jag vill ha lister någonstans, för i så fall så är det ju inga problem att måla dom grå.
Stolen på bild två behöver en dyna, något den hade i sitt förra liv.

När dator med tillbehör flyttade upp så kunde jag skura bordet och lägga på en duk och lite annat.
Riktigt skönt för runt den där datorn var det aldrig rent.
Lagt märke till att det är varmare på övervåningen än på nedervåningen och det är ju skönt.

Den här fick jag av mina arbetskamrater när dom kom på besök i slutet av maj.
Den levde ett hårt liv ute med både torka men mest översvämning och länge fick den stanna ute också.
Nu har den varit inne ett bra tag och den ser gladare ut än på länge.
Nu på kvällen när jag lagade min mat så kunde jag krydda den med mycket färsk timjan som doftade underbart.
Dom här långa lianerna som växer hårdast doftar också bra mycket bättre än en påse hallonbåtar...

Idag den 6:e januari så skäms jag att säga det, men jag fick ner alla dom här påsarna med lökar i jorden idag.
Bra såklart, men jag har minst lika mycket kvar i köket.
 
Klockan går och det är dags att hoppa ner under täcket.
Planeringsdag imorgon på jobbet...
Hoppas att det finns kaffe:-)
 
Imorgon efter jobbet så blir det träning.
Hur, när och varför berättar jag om imorgon.
 
Idag startar min lilla utmaning. Vi börjar med 1 vecka. Blir kanske en förlängning. 
Består av 3 delar. Träning, kost och en bonus. Allt för att vi ska må bättre. 
Ha en härlig måndag. :)
Idag hoppade jag på den här utmaningen som jag hittade på facebook.
Bonusen klarade jag såklart inte för jag har inte sett någon att krama.
Knäböjen gjorde jag så här med:
25 stk. med en 20 kiloskula i famnen.
20 stk. med en 20 kiloskula i famnen.
30 stk. utan kula.
25 stk. utan kula.
 
Tror att dom här utmaningarna fortsätter imorgon....
 

Inga kommentarer: