HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 6 januari 2014

Fröken Friman


Nu är de tre avsnitten i serien om Fröken Friman sedda. 
Nu ser ju inte jag på tv annars så en bra medaljutdelare är jag knappast, men detta måste väl vara nära guld.
Riktigt färgstarka och bra skådisar och en riktigt intressant berättelse, speciellt då för mig.
Någon gång i det första avsnittet skrattade jag, mest för att det var bedrövligt då och att det inte har blivit ett dugg bättre idag.
Sen slutade jag skratta och var mest på helspänn och förbannad.
Skönt att jag fick känna värme, le och känna rättvisa den sista kvarten.
Starka kvinnor skulle behövas nu också vill jag lova.
Nu har vi inte alls något av den kvinnopositionen som fanns då, men nog tusan har vi precis samma vidriga bestämande företagssammankomster.
Där och då hette dom Stockholms specerihandlareförening och nu heter dom bland annat ILSI.
ILSI behöver ju i och för sig inte bete sig speciellt grisigt utan bara kasta ur sig katastrofala kostråd till europas länder.
Man behöver inte vara Einstein för att redan innan dom skriker ut sina kostråd, fatta vad dom kommer att säga.
Är man chef för Coca Cola så säger man nog inte att man kanske inte ska dricka Coca Cola, för det är faktiskt en del socker i den.
Givetvis inte.
Saken är ju så ini helvete självklar att Coca Colas chef inte ska ge någon ett kostråd.
Det vidriga i kråksången är ju inte att dom skriker ut dom kostråd som passar bra med deras företag (det är mer än nog jävligt) utan EU ger dom detta i uppdrag för en liten nätt summa för besväret.
126 miljoner fick dom vid ett tillfälle, men vet inte om det var senaste gången.
En annan riktigt sjuk sak mitt i det sjuka är att Pfeizer (läkemedelsföretag) (inte jättefattigt direkt) finns med i ILSI.
Varför ??
För att ge kostråd??
Ett företag är ute efter att tjäna pengar (tro inget annat) och vad passar då Pfeizer bättre än att folk mår klart halvtaskigt och behöver medicin, gärna en hel låda, minst två gånger om dagen.
Som sagt så behöver inte ILSI ljuga mer än att sina kostråd är bra, för vi går ju på detta idioti och låter det fortsätta.

En Fröken Friman hade varit bra i nutid.
Det var mycket vidriga fasoner i serien och dom liksom nu fattar inte dom vidriga att dom gör något fel.
Mycket spännande och sevärt var det och jag gillade alla kvinnorna i den där affären.
Saken är nog den att hade jag levt för hundra år sedan så hade jag nog varit gift...och död.

Fröken Friman konstaterade som den självklaraste saken i världen att saker inte fungerar så bra genom att säga det geniala "lagen är en åsna".
Den gillade jag:-)

Dagen idag var en riktigt seg dag.
Jag kom aldrig igång och hade ingen krut i maskineriet.
Klockan tio på kvällen började jag vakna till liv och då blev det i alla fall något gjort.

Ledsen men Allrummetbilder får vänta till morgondagen.

På tal om allrummet så gled jag in på Chilli´s hemsida idag för att kolla om, utifall att, kanske Chilli hade sänkt priset på liggfotöljen såhär i REA-tider.
Gissa om jag blev chockad när den inte ens fanns kvar där längre.
Det kan med andra ord dröja till jag hittar en på blocket.

Irriterad blev jag när jag skulle boka min flygbiljett till Barcelona.
Struligt värre och så kommer det korkade...
Man måste betala extra för att ha med sig ett bagage.
Nae, man kan nöja sig med ett handbagage på max 12 kilo, men annars så kostar det.
Vill dom verkligen att man ska plänga in en tolvkilosväska i kabinen??
Är det inte trångt nog där redan?
Ännu dummare blir det när jag inte bara kan kryssa i en ruta där jag accepterar den extra kostnaden för bagage, för en sån ruta finns nämligen inte.
Nae, man måste då gå in på KLM´s hemsida och trots att jag irriterad var där i några minuter så lyckades jag inte där heller.
Misstänker att man måste registrera sig (igen).
Ska fundera på att väga in en 12-kilos bara för att jävlas.
Man kunde i samband med bokningen också beställa försäkring och avbeställningsskydd såklart.
Sen fanns det en annan konstig guldkundgrej man kunde köpa för 99:-
Om man köpte den så skulle man få reda på sin flygtid om nu den ändrades....?????
Det var några fler såna här extremt konstiga saker, men givetvis så slog jag inte till på den.
Var trevliga och smidiga mot era kunder istället för att lura dom är ett tips, era jävlar.

Såg här i mitt lilla anteckningsblock att jag ju hade funderingar på Prag Maraton, men eftersom det i år blir Barcelona och Stavanger så får Prag kanske chansen 2015.

Dygnsrytmen går väl sådär kan man säga....
Bäst att hoppa ner.

Inga kommentarer: