HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 4 januari 2014

Böcker och Barcelona är bestämt


Min dygnsrytm har varit katastof så här långt i år och det är minsann inte bara sena nätter jag somnat utan också tidiga kvällar där sömnen varit klar när natten knappt börjat.
Att den vanliga jobbtrallen med träning efteråt kommer igång nästa vecka gör att det blir ordning på saker och det är det bästa med den saken.
Att vi idag hade 8 barn på frita och därför kunde bege oss till bowlinghallen känns lyxigt och väldigt klokt, så visst finns det fördelar med skollov.

Den här fredagen (var tvungen att tänka efter att det verkligen var fredag) skulle jag ju kunnat ha blivit klar i mitt allrum där uppe, men se så blev det inte.
Istället gjorde jag något som jag nu för lägga av med på ett ta, ett väldigt långt tag...
Att göra av med pengar nämligen.

Igår skrek jag ju ut vilka böcker som ska köpas och läsas det här året och då kände jag idag att då är det väl lika bra att beställa dom då.
Loeboken kommer inte ut på svenska förrän i mars så den struntade jag i.
Dom andra tre som jag skulle köpa beställdes....
Ja, så blev det några till....
Paleo - stenålderskost       Vad jag pratar om när jag pratar om löpning    Bli en bättre löpare med Malin Ewerlöf
 
Saltad nota : om matfusket - från gatukök till gou   Lore of Running    Döden i grytan : om vår rädsla för riktig mat  
Daniels Running FormulaFettfrälst! Stark, frisk & snygg på högfettkost    LCHF för varaktig viktminskning    Run
 

Ehhhh....och givetvis så ska alla dessa läsas i år. (visslar)

För att få slut på velandet så slog jag också till och gjorde detta...

Fredrik, wellcome to the Zurich Marató of Barcelona 2014
Your inscription has been realised successfully!
You are already officially registered in the Zurich Marató of Barcelona that will take place next March 16, 2014.

Fredrik, best regards,

Zurich Marató de Barcelona


Bara för att klarlägga lite här, så är det inte Zurich jag ska till utan till Barcelona.

Planen är att jag åker fredagen den 14 mars och stannar där nere till måndagen den 24 mars.

Lika bra att stanna ett tag när jag har så mycket att läsa:-)

Nu gäller alltså riktigt bra träning i två månader så att jag är stark och snabb den 16:e mars.

Börjar med vila nu för att få ordning på den där dygnsrytmen och för att jag ska orka ta ett pass imorgon.

Kollade i och för sig inte Fröken Friman när jag sist skrek ut att jag nog skulle det.
Kanske blir det nu, om jag inte känner mig väldigt trött när jag hasat mig ner.

 



 

Inga kommentarer: