HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 8 januari 2014

Jag vill sova

När jag igår kastade ut en del bilder på allrummet så kanske det kunde vara kul att se hur det där allrummet har sett ut i dom 18 månader som jag bott här.
18 månader....glömde tårtan igen i torsdags.


Dom här bilderna togs min inflyttningsdag.


 
Den här bilden togs den 22 september 2012.
Jag letade efter mer hemska bilder från det där rummet, för trots att vägar och tak målades så såg det hemskt ut länge.
 
Nedanför visas ovanstående bilder i hur det ser ut idag.
Ser nu att min vinkel inte riktigt (alls) var som då....




Visst var det väl Tulpanens dag idag och eftersom jag är en dröm för alla handlare som inför en massa konstiga dagar så köpte jag ett knippe.
Faktiskt så innehåller ju tulpaner inget socker eller andra kolhydrater.
Insåg att en bra lite stötte vas borde jag ha och antagligen kanske har jag det någonstans, men annars så får jag köpa en.
Nu körde jag ner dom här tillsammans med grankvistarna och dom kanske tar död på varandra långt innan det blir ljust i morgon bitti förmiddag.
 
Träningen idag blev katastrof och så blev det för att sömnen i natt var katastrof.
Jag limmar in här vad jag skrev på jogg.se nyss.
 
Ärligt talat så funkar ju inte detta.
Jag har haft klart konstiga sömntider de senaste veckorna och när det till på köpet hux flux ska blandas med jobb så blir det inte helt bra.
Somnade 12 i natt, vilket i och för sig är aningen sent när man ska vakna till liv 06:45, men men...
Tittade inte på klockan när jag vaknade för jag ville somna om medans det fanns hopp till det.
Det lyckades jag inte med, så till slut så tittade och då stod klockan på 02:16.
Alltså fick jag ungefär en och en halv timmes sömn.
Jag gick upp.
Vid femtiden kände jag mig lite seg så jag provade att lägga mig.
Lite skönt att lägga sig ner, men somnade gjorde jag inte.
Jag brukar alltid säga att man borde sova tills man vaknar och kan man inte sova så är man inte trött.
Hmm....
Jobb idag var inga problem alls.
Sen var det dagens träning då, där både det ena och det andra ingick.
Planen var att åka till gymmet, träna mage och något mer där i ungefär 80 minuter.
Sen skulle jag springa upp till city och där haka på en friskis löpargrupp, köra lugn löpning med dom en mil, för att sen ta mig springande ner till friskis igen för en välförtjänt dusch.

Nu blev det inte så...
På något sätt så kopplar någon högre röst in, som jag misstänker är rädd om min hälsa (tack) och säger att tre och en halv timmes träning och en och en halv timmes sömn inte är bra.
Hade löpningen varit direkt när jag slutat så hade jag huggit den, men nu kändes tiden fram till löpningen lång när man istället för magträning behövde sömn.
Eftersom jag känner att det inte är slöhet utan mer ett prioritetssystem där jag känner att jag vill bottna med bra mat och bra sömn innan jag dundrar på med träning, så kändes det klokt att strunta i det och åka hem.
Bottna helt enkelt...
Sova helt enkelt.
Att sova en kvart, en halvtimme eller två timmar och tio minuter har ju aldrig varit problem för mig tidigare med tanke på den efterföljande nattens sömn.
Nu sov jag tills jag vaknade.
Att jag ta mig tusan skulle springa idag fanns inom mig och eftersom jag både laddat med äggmellis och kallsup så var det bara att ge sig ut.
Lite udda, but I like it...
En mil skulle jag ta och den skulle banne mig gå sakta.
Eftersom jag gjorde en del knäböj igår så var benen lagom möra, men när löpningen väl var igång så var det inga problem.
Så en mil blev det.
Jaa, kanske dags att krypa ner med en bok och se om jag kan sova en stund.
 
I mitt letande efter något vilsamt att sitta i här uppe i allrummet så upptäckte jag idag att jag inte kan stava.
Borde väl inte erkänna en sån sak, men eftersom jag insett att det inte bara är jag som inte kan stava till det så berättar jag.
För att lära er och för att aldrig glömma själv.
 
Fåtölj....inte fotölj som jag trodde.
 
Som sagt, dags för sängen igen...
 
 

Inga kommentarer: