HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 10 januari 2014

Dom som låtsas bry sig

Det är 2014 och det vet vi ju framför allt här hos min blogg.
Inte bara jag hoppar på det här med hur man ska vara under det nya året.
Träning och framför allt kosten är ett hett ämne i dagarna.
Att det var proppat på gymmet konstaterade jag redan igår, men idag var det konstigt nog bra mycket mindre.
Tillfällighet antagligen för inte kan nyårslöftena spricka redan.

Läser lite reklamblad och minsann så drar inte dom sitt till stacken också.
Coop anser att man ska börja det nya året smart....??
Enligt dom är det att äta Lätta margarin.
Inte bara mina ord utan allt pekar mot att det är riktigt korkat att äta margarin oavsett om det är Lätta eller något annat blommigt margarinpaket.

Tompa som startat butik i Klockaretorpet ganska nyligen och som garanterat enbart på hur mycket pengar han ska tjäna.
Tro inget annat!!!!
Här har han tummen upp att vi ska få handla ur hans salladsbar för ett lägre pris än vanligt.
Jag såg ägg i den där salladen på bilden så tummen upp för den prissänkningen, även från mig.

Men du Tompapäron, om du verkligen bryr dig och tycker att folk ska banta under 2014 så kunde du väl ha slopat lägre pris på skräp i alla fall under januari.
Glass
Glass
Glasstårta
Mer jävla margarin,,,
Tompa gör saker som ska se bra ut för dig och mig (mest dig faktiskt) men givetvis så skiter han fullständigt i hur mycket du väger och hur du mår bara du inte är fet som en brandbil och därför inte kan ta dig till hans affär.
Mår du dåligt av all margarin och kladdig glass så har du apoteket i samma byggnad.
Tummen upp Tompa.

På ica Supermarket kan man den här veckan köpa Falukorv billigt (väldigt billigt) och det är snällt av ica såhär i tuffa januaritider när folk har det knapert.
Tänk efter i tio sekunder om ni tror att den här Falukorven innehåller bra råvaror eller om ni tror att den innehåller en satans hopkok av konstiga saker.
Jag vet redan vad jag tror (vet).
Jag tittade till på deras Kassler här om dagen, vilken det också var extrapris på.
Trodde att man omöjligt kunde gömma en massa skit i en Kassler som man ju kan i en Falukorv och visst är det skillnad där, men den förbenade Kasslern hade många ingridienser kan jag lova och åtminstone fem stycken e-nummer.
Jag köpte ingen!

Den vidriga tidningen Må Bra som jag hatat tidigare här bläddras ibland med skräckblandad förtjusning.
Egentligen så vet jag vid det här laget så väl vad jag kommer att snubbla över och frusta i.
Det är livsmedelsverkets råd i alla lägen hur situationen än är.
Ingen koll på ny forskning, men varför ska dom det när dom lär få bidrag av livsmedlesbranchen om dom fortsätter i samma spår.
Igen så låtsas dom att dom bryr sig, trots att dom inte gör det.
 
Den här psykologen är ju vansinnigt korkad och inte alls kapabel att svara på den här frågan i alla fall.
Brevskrivaren är som ni ser galet sötsugen och behöver tips och råd för att bli av med det.
Jag grät innan jag läste svaret, för jag förstod att jag ändå skulle få gråta efter jag läst det.
Men mest blir jag förbannad.
Om hon inte vet hur hon ska hjälpa skrivaren så svara inte alls eller ge det till någon som har haft just dom här problemen, så kan den svara på det.
Bara för att du har en utbildning din tröga jävla psykolog, så kan du inte hjälpa skrivaren.
För det gjorde du inte med ditt töntiga svar.
Skäms din sate.
Vad hon skrev...??
Som vanligt så börjar hon liksom alla andra sopor med att säga att man kanske kan skaffa sig en hobby och göra saker så att man inte tänker på att man är sötsugen.
Pust.
Sen säger hon att sluta helt med sötsaker är ju jobbigt och det är ju så mycket lättare att veta att du kan äta sötsaker då och då, för annars så blir det ju ett sånt misslyckande när man bryter sitt sötsakerlöfte om man nu gett ett sånt.
Alltså....
Hon tror då att typ bara äta sötsaker en gång i veckan kommer att avdramatisera godisätandet och att sötsuget då ska minska.
Din dumma jävel....
Kanske funkar det för många att äta godis en gång i veckan, men det funkar absolut inte för en som är galet sötsugen och har ett onormalt sockerberoende.
 
För det första, det som händer i din kropp när du äter godis på lördagen, är att du kommer känna ett jäkla sug efter nya sötsaker både söndag, måndag och tisdag.
Om du klarar helvetet att stå emot sockret dom tre dagarna så lugnar suget ner sig om du nu inte äter frukter, bröd och yoghurtar som höjer ditt blodsocker förstås...
Då lär du ha suget efter sötsaker tills det är dags för nästa godispåse på lördagen.
Jag lovar att det inte är en angenäm vecka utan riktigt plågsam.
Nu var inte det här bara en vecka utan alla veckor skulle se ut så här.
Jag kan garantera att en sockerberoende kanske om den är riktigt stark och har bestämt sig, klarar en vecka, men när långa vecka två kommer så lär det slinka ner något på måndagen.
Att påstå att man avdramatiserar godisätandet och minskar sötsuget genom att äta en gång i veckan, är ta mig fan bland det dummaste jag någonsin har läst.
Lägg märke till att jag nu inte pratar om vanliga människor nu utan om dom som har ett onormalt sockersug.
Att dom som ska kunna och ge råd till människor som har det jobbigt om och om igen svarar så här ofattbart dumt gör mig förbannad...
 
Jag som haft ett omormalt sockerberoende i hela mitt liv skulle aldrig klara att följa hennes råd.
Inte en chans!!!
Att kalla det avdramatisera skulle jag heller inte göra för jag lovar att jag skulle ha en godispåse i tankarna under hela veckan.
Garanterat.
Att som jag gjorde, nämligen inte bara valde bort godiset utan också alla varor som innehåller socker och andra kolhydrater som höjer mitt blodsocker och som skapar ett sug efter mer, är det enda rätta är det ju inget snack om.
Jag har inte en godispåse i tankarna någon gång och jag har varken sug eller helvetesveckor.
 
Och jag måste säga det, att det är ju inte det minsta synd om mig för det.
Att jag inte kan äta en bulle eller en chokladkaka ibland gör mig ingenting.
Att slippa det förbannade suget och all trötthet och ont i magen efter att man mumsat i sig i en stor godispåse är en sån belöning så ni kan inte fatta det.
 
Kostdoktorn, eller om det var någon av hans läsare hade snappat upp att Pressbyrån skulle agera lite annorlunda nu när det var nytt år.
Pressbyrån
Problemet, inte för mig utan för Pressbyrån, insåg jag när jag såg den här, är ju att Pressbyrån inte har en enda vara som kan kallas nyttig.
Alltså reklam för tidningar 2014 ?
Möjligtvis kaffe...
Som medelSvensson så misslyckades Pressbyrån redan under vecka nummer ett.
Kungsgatan Uppsala, 8 januari. Foto: Stefan F.

Nyårslöfte

Snacka om att inte bry sig ett skit.
Jag får fan lust att gå in i Pressbyrån och trycka in en bulle i käften på den som jobbar.

Jag fortsätter mitt ätande av ost ur mitt kylskåp.
Mycket kvar...
Känner att jag vill sätta igång med min månad utan mejerivaror nu så osten måste ätas upp.

Tränade ben på gymmet idag och dom fick sig en riktig omgång kan jag lova.
Och så träffade jag på Josefine...:-)
Underbara Josefine...

1 kommentar:

weight loss sa...

cureidea.com best keto calculator keto pure diet email address hundreds and planner of moviesGet the entire Diet Doctor encounter with unlimited low-carb and keto meal plans, shopping lists and much more with a free membership trial.NUTRITION FOR WEIGHT LOSA diet made up of vegetables primarily, chicken, seafood, beef, pork, fruit and nuts is paramount to sustainable fat loss. Eliminate processed prepackaged foods like chips, baked products, pizza, frozen foods and fast foods. it appears like it had been a live plant or animal recently, eat it. If it originates from a handbag or box and will survive on the shelf for weeks, avoid it. If you need accountability, keep a food journal. When you are working, pack healthy opt or lunches for restaurants that serve salads with large portions of meats.Staying hydrated can help spur fat loss. It will also keep you from consuming empty calories from beverages like sports activities and sodas drinks. diet analysis plus
http://www.cureidea.com/