HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 23 juni 2013

Allvar

Jag skriver nu ett inlägg här klockan kvart över tolv på dagen...
Ja, ni fattar att det är allvarligt då va ?
Jag fullkomligt hatar att springa terräng.
Jag ska om 11 dagar springa ett terrängmaraton!!!
Är jag dum eller helt enkelt dummast ?
Jag skulle nu efter min kaffe med grädde "frukost" springa 13 km i skogen borta i Kimstad.
Det blir 5 varv.
När jag sprungit ett så hade jag lust att stanna.
Sanningen är att jag var trött och less efter ett halvt.
Jag tvingade mig själv att springa tre.
7,6 kilometer.
Hmm...ett maraton är längre va ?
Jag springer, i alla fall mest för att det är så härligt att komma in i det där flytet som ju oftast bara dyker upp under väldigt kort tid.
Jag brukar kunna le under vissa sträckor när jag känner mig pigg och musiken glittrar i mina öron på ett härligt sätt.
Dagens 7,6 kilometer var inte kul en sekund.
Inget att le åt, musiken var jag för trött för att uppfatta och något flyt var jag väldigt långt ifrån att uppleva.
Man kommer inte in i något som helst bekvämt, varken med andning eller löparflytmässigt.
Ett evigt kämpande.
Dom som gillar att springa terräng brukar jubla över hur härligt det är att vara i och se naturen på nära håll.
Träd är vad man ser och hur kul är det ?
Givetvis så försöker min hjärna hitta en orsak till att det var så jobbigt som det faktiskt var.
* Bara 40 timmar sedan jag sprang mer än 26 km.
* Är uppladdningen kaffe med grädde inte helt bra ?
* Jag vaknade många gånger i natt och mådde inte bra.
Jag vet att jag tänkte tanken att nu kommer jag att bli magsjuk och mina drömmar var över gränsen till normala.

Slutsatsen är att det känns sisodär inför Vansbro.
Jag har tänkt att ta det väldigt lugnt, både för att jag vet att banan är väldigt tuff och jag lär inte göra någon bra tid ändå och jag vill gärna springa hela vägen....
Att genomföra en mara genom att springa en bit och sedan gå sista 17 kilometrarna har jag ingen lust med.
Problemet som jag inser nu är att det är fruktansvärt jobbigt trots att man tar det lugnt.
Och ännu värre, att det är så jävla tråkigt.
Antagligen så var uppladdningen idag inte den bästa och antagligen så blir det intressantare att springa där både för att det är folk i rörelse och det faktiskt ska vara en väldigt fin bana.

Nästa fråga som jag nog får ta och fråga på löpforumet om är vilka skor jag ska ha på mig?
Idag hade jag mina Adidas adizero XT (orange+blå) men kanske går det lika bra med dom andra här, Adidas adizero tempo (gul+vit).
 
Dags att ta tag i dagen...
Känns som om det kan bli rabarberpaj framåt kvällen.
Så ska jag också fundera på vad jag skulle skriva om här idag, som jag just nu glömt bort.
Ja, jag är gammal.
Trevlig söndag!

Inga kommentarer: