HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 23 juni 2013

Liljor minsann

På aftonblaskan konstateras denna dag vilka konstiga trafikolyckor som skett senaste dygnet OCH vilka kändisar som aldrig fått frågan om att sommarprata i radion...
Jag sätter morgonkaffet i luftstrupen när jag ser en bild på Bert-Åke Varg...
Om det är något som är givet förutom det att solen går upp varje morgon så är det att Bert-Åke Varg inte ska sommarprata.
Varför ??
Bert-Åke Varg kan för i helvete inte prata...
Den tungan har gjort sitt på den tekniska saken och kan i fortsättningen möjligtvis duga till att ta emot gröt och potatismos för vidare leverans ner i halsen.
Nej du sludergubbe, inser du inte att du inte kan prata så lär du ha ytterliggare minst en brist.
Bild ??
kej då..


Jag har mest grävt och joxat trädgårdsland idag (bild kommer en annan dag) men kameran tog sig en sväng genom trädgårn och hittade lite annat.

Titta vad jag hittade borta i en del av trädgården där jag aldrig satt min fot.
Vi befinner oss sisodär 8 meter till höger om gäststugan.
Vi titttar närmare...

 Sagolikt fin ...
Överallt där det är berg ser det ut så här just nu.
Det här är berget framför gäststugan.

Jag har köpt en sån här men dom växer och kan delas.
Just nu har jag 10 stycken vilande på vattenytan i dammen.
 
Dammen som har blivit lite större åt det här hållet.
Vattnet rinner ut någonstans och jag har länge fattat att det är åt det här hållet.
Jag har en plan för att motverka den saken.

 En blå lampa tog jag med från landet sist jag var där.
Den ligger alltså 5 cm under vattenytan.
I den här plastbehållaren växer det luktärt.

Bilden borde ha varit större på den här snygga rosplantan.
Klicka på den så blir den säkert större.
Det här är vilda rosor som växer lite varstans, men jag klippte ner dom som sig bör i våras.
 
Klockan gick och det blev söndag.
Ser fram emot morgonen när jag ska dricka kaffe med en hel del grädde och sedan bege mig bort till Kimtadspåret för 13 hårda kilometrar.
 
 

Inga kommentarer: