HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 16 juni 2013

Radiosport och nyheter

Söndag kväll och jag bara lovar och lovar...
Dammen klar: Pyttsan heller!
Bilder på dammen: Inte ens det klarade jag av att hålla.
Det blev en lång löprunda och när jag kom hem var det blött och mörkt och jag var mer intresserad av att duscha, dricka kaffe och äta pannkakor med vispgrädde.
Bilder kommer imorgon, okej!
Idag när jag sprang så var inte ipoden i form så det ända som fanns att lyssna på var radion.
Valde radiosporten och det var nog ett år sedan jag sist lyssnade på dom.
Skapligt sorgligt då det nämligen denna dag inte fanns någon sport....
Jo, Italien-Spanien ifrån Sveriges grupp i basket-em för damer och en handbollsmatch mellan Sverige och Holland...!!!
Däremot så vaknade jag till när det blev nyheter.
Ryssland president hade varit i England och träffat Englands dito...
Fråga mig inte vad dom heter.
Dom hade diskuterat läget i Syrien.
Dom hade varit oense om en del saker.
En sak hade dom däremot varit överens om...
Inbördeskriget i Syrien måste få ett stopp!!!
Hahhahaaha....fy fan för den här världen.
Nästa spännande nyhet var att Sveriges biståndsminister funderar starkt på att ta bort biståndet till Bolivia...
Vad i helvete ger vi pengar till Bolivia för ????
Jag blir vansinnig.
Från Bolivias håll så säger man att det vore en katastrof om biståndet från Sverige försvann...
Okej...
Nu undrar jag hur många jävla länder Sverige ger bistånd till.
Jag menar, ger vi till Bolivia så kan vi ju mycket väl ge till 100 länder till.
Nästa fråga är hur många länder som ger bistånd till Bolivia ??
Är det bara Sverige så fattar jag (i alla fall lite) att det innebär katastrof.
Det är dags att sluta med detta jävla jultomtande och ta hand om oss själva istället.
Satsa på dom gamla och på skolan som det tjatas om gång på gång och ge fan i att skicka pengar till Bolivia...
Faktiskt så skulle vi ju inte spara dom där Boliviapengarna eller låta byta ut margarin mot smör i skolan...nej, nej, vi ska skicka dom till bättre behövande i Afrika.
Den saken och den kontinenten vet ni förbenat väl vad jag tycker om....
Grrr...
Men det gick bra att springa.
23,4 km.

Inga kommentarer: