HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 21 juli 2012

Besök hos Eva

Jag hade nästan glömt bort hur ett hem såg ut.
Att ha möbler stående på ett trevligt sätt.
Att inte bara ha ett bord uppställt utan även ha något stående på bordet.
Något fint och normalt menar jag då, inte fjorton böjda spikar, maskeringstejp, några gamla skursvampar och någon pinne som man rör om i färgburken med.
Jag vill också ha ett hem...
Eva hade ett trevligt hem och hon flyttade samma dag som jag.
Att träffas är såklart rackarns trevligt men jag var mer nyfiken på hur hennes rutiga kökstapet så ut på väggen.

Den såg väldigt bra ut måste jag säga...
Hoppas min blir lika bra.
Här hade hon pyntat en annan vägg med den här trevliga tapeten.
Japp, hon hade verkligen gjort det fint och jag tvivlar inte en sekund på att hon har uppdaterat lägenheten från 1992 till 2016.

Nu är vi hemma hos mig igen.
Pillade lite tapeter igår och hittade tre lager tapet här i köket.
Den grå som satt ytterst är inget kul, men frågan är om den inte ändå var bättre än de två tidigare.
Vill ha upp  min nyinköpte men måste spackla lite först...och eventuellt mäta en gång till.
Kommer en rulle verkligen att räcka??

Imorgon ska jag till landet igen.
Festdags med släkten och kanske lite sol på söndag.
Annars så kommer jag kvickt hem.

Råkade sätta på radion förut.
Stort misstag.
Nyheter har dom ju varje timma trots att det inte hänt något...??
Givetvis så  var det en rapport från Syrien, som vanligt.
Är vi svenskar verkligen så ini helvete intresserade av Syrien??
Jag är det inte, det kan jag garantera.
Varför har dessa länder jämt problem??
Är det inte Syrien så är det Irak, Iran eller Israel...
Låt mig ställa en liten fråga....
Vad är viktigast i dessa människors liv ??
Hmmmm....
Är det att gå omkring i shorts eftersom det är superhett, är det att raka sina skägg eller är det sin familj ??
Svar: inget av dessa
Det viktigaste är deras förbannade religion.
Deras förbannade gud...
Bara lite fakta så här på nattkröken.
Jaa, kanske dags att prioritera grabbar.
Annars så får ni ha det så bra...


Inga kommentarer: