HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 7 juli 2012

Fyra dagar tog det...

Ja, vad ska man säga...
Fyra dagar tog det och det är nog sisodär 3,5 dagar mer än många, däribland jag själv kunde tro.
Japp, spaden är framme...

Det ser liksom ut att passa så bra.
Så naturligt och så rätt.
Jag bara hjälper naturen...typ.

Nu börjar ni fatta var jag vill komma va ??
Mycket berg är det...

Men här sprack min tanke.
Hux flux där jag trodde att det skulle vara berg kunde man gräva till typ Kina.
Nu var det inget roligt längre.



Högt gräs är inte min favorit.
Trimmern, var är du ?

Så ja, genast bättre...

...och titta här vilket fynd jag gjorde i höga gräset.
Helt nya...
Ingen som har berättat för mig.

Kompost är verkligen min grej och tydligen har någon annan haft det intresset tidigare här.
En stund sedan antagligen.

Ehh...jag har läst en del om kompostens fungerande och agerande men jag har aldrig hittat något om hur länge det tar för en höganäskruka att förvandlas till jord...

Så kan det gå när man har kamera och kaffekopp med sig överallt.
Det kortet hade jag annars aldrig kommit på att ta.

Här har ni arbetaren som har semester...
Skäggig, skitig, trött och full av målarfärg.
Ingen som vill gifta sig idag heller nej...?
Vilken tur...

Lite grått och lite vitt.
Frågan är hur jag ska göra med den där dörren och alla andra dörrar.
Vita, grå eller lite av varje ??

Ska måla det vita en gång till.
Inser att jag såklart måste måla träpinnarna som befinner sig mellan fönstren...


Inte samma...
Ett annat likadant helt enkelt.

Ett drag vitt och ett drag grått så är den klar.
Ledstången ser ut som en riktig looser i sammanhanget.
Ser nu att det faktiskt skulle kunna vara en elefant bakom trappan.
Som står framför det röda...
Fattar ni inte ??

Nu minsann så börjar det likna ett hem här.
Trevligt...
Inte årets finaste och inte så är den överdrivet blå heller men...trevligt.

Annars så har jag börjat måla lite tak idag men det var fasansfullt tråkigt och axelvärken kommer fort.

En grabb var här idag och pratade bergvärme med mig och farsan.
Dyrt men smart tydligen...

Farsan hann sedan vara stabil och laga en cykel som jag fick med mig ifrån Kimstad.
Toppen...

Spanat ut gång/cykelvägen till Norsholm.
Det lär inte vara långt ner till affären.

Gick en tur rakt in i granskogen också.
Där inne växer garanterat ingen svamp....och ingenting annat heller.
Hittade sen träd fällna för ledningar.
Går det att elda med gran ??

Tydlige så har jag gjort något idag och det känns skönt att veta när det nu är sängdags på Lilla Åsen.

Inga kommentarer: