HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 15 juli 2012

Lilla Åsen och dess djurliv



Många är ju ni som har djur som en stor glädje och ett stort intresse i ert liv.
Tycker därför kanske att det kan vara dags att rapportera hur jag har det på djurfronten här på Lilla Åsen.
Jag bor trots allt granne med skogen...

Paddan som jag bokstavligt träffade på någon av mina första dagar här har jag inte stört mer så jag kan varken bjuda på foto eller friskhetsläge.

En hare såg jag tassa uppför backen till min tomt när jag intog morgonkaffet i förra veckan.
Det såg inte ut som om han bodde här utan skuttade bara vidare mot mer spännade jaktmarker typ fru hare eller ett smaskigt morotsland.

En orm träffade jag på nu när jag var ute.
Mötet var såklart mest otrevligt för ormen som utan att blanda in en massa religiöst pladder dog.
Ja, en plågsam död efter mötet med mig och framför en räfsa och en stor sten.
Funderade på om jag skulle ta ett kort den men jag sätter inte in vidriga jäklar.
Varken en orm eller Magnus Betner...

Krokodilen såg jag också därute.
Låg och längtade efter isbjörnen....if you know what I mean...

Det var allt på djurfronten för nu.
Alla svarta fåglar och tvestjärtar räknar jag inte.
En gråsugga såg jag en morgon.
Tittade på den och tänkte att gråsuggor som överlevt genom ....länge.... trots att dom är det mest osexiga som finns måste fortplanta sig med sig själva, eller....inte...va ???


                                          

Inga kommentarer: