HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 22 juli 2012

Fest på landet

Återigen lämnade jag mina målarpenslar och begav mig till landet.
Min morbror Anders hade 60-års kalas och hela släktgänget var på plats.
Turligt nog var kalaset inte förän framåt kvällen så lite hann jag med innan jag drog.

Vi struntar tillfälligt i festen och tittar till Lilla Åsen...
Inte mycket gräs kvar att gräva bort minsann.
Sen ska vi bara skrapa fram berget och se hur djup min damm kommer att bli.
Hann inte bara gräva idag utan också spackla i kök och sovrum och måla lite golv i vardagsrummet.

Plantera känns lite sent nu och inte har jag riktigt tid med det heller.
Därför är det strålande att det blommar här och där ändå.

Jag sa ju att den där inte var att lita på.
Småtuggar lite gula blommor och redo att hugga första, bästa trädgårdsglidare i benet.

Ja, en del sol och blå himmel var det denna dag.
Flaggstången om det inte framgår.

Målarfärgen är borta och jag är klädd för fest.

Välkomstbålen smakade bra...

Kaffet fick jag vänta evigheter på...men till slut kom det och då var det fantastiskt.


Självklart inte ett kalas utan ett saftigt sånghäfte...
Jag gav dom ett rejält kryss när dom var avverkade.
Betyg mellan ett och fem plus fick dom också.
Den här skitlåten fick ett stort minus.

Mycket trevligt att gå på fest och träffa så många trevliga människor som man till på köpet är släkt med.

Tack Anders och Rosel för idag och strålande jobbat Maria, Sara och Anna (och Fredrik).
Ni mina kusiner är strålande pärlor med en charm som lyser så trevligt stark.
Sångerna +
Maten ++++
Tävlingar +++
M,S,A +++++

Nu är klockan 02:17 och det är dags att sova.
Tänker suga i mig lite sol här imorgon tills det är dags att borra ner sig i målarburkarna framåt kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!