HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 25 juli 2012

Svettigt värre

Hallå i natten...
När jag stod och målade den här ytterdörren så slog det mig...
Hela dörren ska inte vara grå...sidorna in mot rutorna ska vara vita.
Just nu är dom bara grundfärgsvita.
Jag ger dom en chans med vit färg så får vi se hur det blir.
Jag målade en del annat idag också...
Jag målar snart ihjäl mig.


Efter grävande, studsmattebyggande, trimmerkörande, räfsande och gräsklippande så var jag ruskigt svettig, gräsig och smutsig.
Efter att det här kortet togs så kastade jag av mig mina små byxor, gick bort till utekranen och hällde tre hinkar kallt vatten över mig själv.
Chockkallt men skööööönt...
Ingen bild på det nej...
Ingen bild på dammen som nu är gräsfri heller.
Fortsätter med att ta bort jord och grus imorgon och tänker ta mig tusan bli klar med den då.
Det blir spännande...


Kan någon tala om för mig varför detta är en så pass vanlig syn.
Hur kan vi påstå att vi bryr oss om hur våra kroppar mår.
En sak är säker, att fortsätter vi så här så kan snart ingen jävel åka Balder på Liseberg.
Vem det där vi är som bestämmer vad som ska vara billigt i matvarukedjorna vet jag inte, men jag fattar ju att den här skiten är ruskigt billigt att köpa in och kan därför säljas billigt som attan.
Otäckt är det om dom som bestämmer tänker att sänker vi priserna på dom där varorna så kommer såklart kunderna för detta är ju varor som dom ändå köper.
Då kommer dom hit, handlar dom billiga skitvarorna och en hel del annat, antagligen skit det också.
Många tänker så här....jag köper det fantastiskt nyttiga margarinet, då kan jag med gott samvete slå till på det lite onyttiga.
Blä...
Höj priset på detta och sänk priset på grönsaker istället.
Hur kan det förresten vara möjligt att broccoli nu kostar 12:90 varenda vecka.
Det måste ju finnas svenska odlare som planterar och nu skördar en jäkla massa broccoli.
På vintern är den ju ofta billig...
Fattar inte!


Ärligt talat så fattar jag inte det här heller.
I ett nytt nummer av Sköna Hem så hittade jag dessa två lapparna, liggande bredvid varandra.
4 nummer för 98:-
5 nummer för 159:-
Att räkna ut vilket alternativ som ger det billigaste nummerpriset behöver man varken vara Einstein eller inneha en miniräknare.
Till på köpet så får man på fyranummersalternativet en pläd, en skål och en nyckelring...
Pläden och skålen är jättefina både till kvalitet och utseende.
På femnummersalternativet så står det visserligen att "passa på, svara inom sju dagar", men det står ta mig tusan inte varför och inte en antydan att man skulle få något där.
Konstigt är det...

Eva kommer på besök imorgon så det är väl bäst att hoppa ner under täcket så att man inte ligger och dreglar ner kudden och drömmer om elefanter när hon står här och knackar på dörren.
In kommer hon inte om hon inte har en tång med sig för det där handtaget skruvade jag visst bort förut.

Inga kommentarer: