HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 17 juli 2012

Blåögd elefant flyttar in

Elefantfrågan, dvs. hur många elefanter som ska in på område Lilla Åsen har jag fortfarande ingen aning om men idag så fick en ny tillträde.
Han har bott på Södra Finnö i några år men aldrig hittat sin plats där, troligen för att han till skillnad till alla elefanter där är beige.
Där, på fönsterbrädan mellan de båda krukorna passar han fint.
Ser ni ögonen...

Idag innan han fick komma in så fick han ett par ljusblå ögon med en liten svart pupill.
Så fin...

Det börjar bli problem här när man har fyrtioåtta ouppackade kartonger med saker i.
Saker som man behöver...
Idag efterlyste jag en ugnsform och när jag ändå var på rundtur i stan så gled jag in på ÖB och köpte en.
Nej, det här är ingen ugnsform...
Jag vet...
Det här är en tesil, något jag saknade förra veckan.
Man hänger den på koppen.
Smart och nästan gratis.

Hde det inte varit så förbenat kallt här i köket (jag har målat fönster och haft dom lite öppna) så hade jag skrivit ner lite om hur det är med oss människor och framför allt hur våra olikheter med djuren ligger till.
Jag kliar mig aningen i huvudet om en viss sak, men den tar vi en annan dag.

Lång dag imorgon när massor ska bli gjort.
Jag har namnsdag så kom gärna förbi med tårta.
Vill du ha kaffe så ta med en kopp eller meddela en kvart innan så ska jag se om jag kan rota fram en från en kartong.

Inga kommentarer: