HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 4 maj 2013

En dag i trädgården


Titta, vilken uppladning inför morgondagen.
Lax, broccoli, champinjoner, lök och en del grädde.
Avocado och rostade solrosfrön till förrätt.
Det ska blåsa imorgon och för skoj skulle så forskade jag i vilket håll vinden hade tänkt sig att komma.
Västlig vind får jag fram...
Bra tänker jag för visst ska jag väl springa bortifrån väst i riktning mot Linköping.
Forskningen fortsätter...
NEEJ...jag ska springa från Ljungsbro till Borensberg...
MOTVIND!!!
Där rök den braiga tiden, om inte min kassa uppladdning var nog
 
Ehhh...jag snubblade över skottkärran med en stor grästuva i famnen...
Grästuvan, mina händer och en fot brakade ner i dammen.
Det här benet smällde i skottkärran istället.
Det gjorde satans ont, men det ska inte påverka mig imorgon.
 
Jaha, hej!

Att räfsa gräsmattan så här års ger ett trevligt resultat.
Tror att mattan gillar rufsandet också.

Håller på att sammanbinda den övre och den lägre dammen.
Spännande eftersom man inte riktigt vet hur berget formar sig där under.

Här är han, julenissen...
Min förhoppning är inte så jättestor kan jag säga.
Planterade två rosor också utmed berget och dom hoppas jag desto mer på.

Inte så lätt att se detta men bilden visar en av trädgårdens gyllene regler.
Man ska beskära rosorna när björken fått musöron.
Perfekt att dom två står här tillsammans och kramas.
 
Coltingpannkakor till frukost imorgon..;-)
Nu ner under täcket till min bok.
Syns imorgon efter 21,1 km.

Inga kommentarer: