HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 18 maj 2013

Tulpaner överallt

 Röd tulpan vid brunnen...
Tulpaner vid husets sydsida.

...och tulpaner på baksidan.
Trevligt!

Gräslöken jublar och säger att nu är det vår...eller typ sommar.

Det slog mig i veckan att jag inte hade någon vattenkanna...
Fixat, köpte en igår.
 
Tittade vädret femton gånger idag och bestämde mig för att springa vid sextiden på kvällen.
Just då skulle det börja regna lite smått och temperaturen skulle dalat till 12 grader.
Ungefär tio minuter i sex så är himlen mer blå än vad den varit under hela dagen...
Då (just då) så ändrar dom prognosen och berättar att regnet är inställt, men temperaturen ska sjunka och det ska bli moln, fast lite senare.
Tio över sju drar jag iväg på min löptur.
Solen skiner och det är 21 grader.
När jag kommer hem en och en halv timme senare så lyser solen fortfarande och det är fortfarande 21 jävla grader.
Tack yr.no
 
Jag skriver aldrig på twitter men jag finns där och har mina favoriter.
Följer vissa för att dom kommer med speltips till höger och vänster.
En del av dessa beter sig precis som väldigt många andra svenskar gör i samma läge.
Dom gnäller och gnäller och gnäller på sveriges landslag i både hockey, fotboll och andra sporter.
Dom här lagen är inte värda ett ruttet lingon utan kan lika gärna lämna landet innan veckan är slut.
Så.....börjar det gå bra för det här laget...
Då jäklar ändras röstläget vill jag lova.
Bragdguld hit och hjältar dit och Sergels torg och fan och hans moster...
Riktigt tramsigt beteende...men vad väntar jag mig i ett land som detta.
 
Imorgon är det söndag och det ska vara mulet och 12 grader typ hela dagen.
Bra, då vet vi...
 

Inga kommentarer: