HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 2 maj 2013

Kiribati

Jaha, vi säger väl grattis då...
 
Jag måste erkänna att mitt shoppstopp inte höll för evigt.
Visst är det överraskande!!?
Det har varit ett väldigt blåsande dom senaste dagarna och jag har blivit påmind om att jag har en flaggstång på min tomt.
Repet har piskat mot stången.
En flagga borde jag ju ha och ärligt talat så trodde jag att jag skulle få en redan förra året.
Jaa, typ i namnsdagspresent.
Nu är en beställd.
 
Får jag presentera Kiribatis flagga.
Ja, inte trodde ni väl att jag skulle köpa en svensk??
Jag som aldrig ser på tv, tittade igår första timmen på den humorgala som visades på tv.
Humorgala för världens barn.
Fattar inte connectionen där....humor fast gråtfilmer om hur hemskt barn har det??
Jag kanske är väldigt olik alla andra i det här landet men jag blir ta mig fan illamående på vilket satans trams som visas.
För det första dessa galor där vi ska hjälpa alla.
Ja, i stort sett så ska vi hjälpa alla.
Samtidigt som barnen serveras billigt socker och margarin i våra skolor...
okej...
Dessa människor som ska anses vara humor i det här landet skulle jag med glädje slå ihjäl.
Robert Gustavsson, Peter Magnusson och så denna David Helenius som ska vara med överallt.
Människor som ska vara med överallt har jag över lag svårt med.
Det fanns mängder av såna igår.
Det där mumintrollet som pratar som en fyraåring som rökt hasch kommenterar jag inte ens längre.
Jag har noll respekt för det här landet...
Konstigt också hur synd vi ska tycka om dessa barn i Syrien.
Kanske vore läge för Syrien att tycka lite synd om sina barn också.
Tydligen gör dom inte det.
Är ett land 2013 fortfarande så kasst så det måste krigas inom landets gränser så att detta blir följden så är det bara att skaka på huvudet.
Bara att inse att det landet och ett gäng till aldrig kommer att kravla sig ur forntiden utan kommer att fortsätta kriga.
Får jag lov att skylla på religionen som vanligt.
Jag skiter i om jag får, jag gör det ändå...
Att vi ska hjälpa alla kassa länder hela tiden är ett konstigt sätt att lösa problemet på.
Det löser inga problem alls.
Om(såklart att vi gör) vi ger bistånd till ett sånt land så är det skandal.
Sverige fungerar inte och inte världen heller.
Men vi får ju i alla fall se Robert Gustavsson larva sig i några minuter.
 
Börjar klockan sex imorgon bitti så det är nog läge att hoppa  ner under täcket.
Fredag imorgon vilket känns en smula konstigt.
Måste jogga en bit imorgon men det känns blä att jag inte har någon dusch än...
Kass uppladdning inför söndagen.
Natti

Inga kommentarer: