HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 5 maj 2013

Loppet är över

Kanallöpet 2013 är över och jag överlevde.
75Fredrik OlssonCoventry City103:57
Känslan i starten var att jag inte hade någon lust att vara med...
Det blåste hårt och det var kalla vindar.
Springa hade ju jag lust med, inte kämpa mig fram steg efter steg.
Det blev ett mellanting där vinden hela tiden fanns där, men att kroppen fungerade så bra att det blev springande till slut ändå.
Man blev till och med van vid att vinden var där.
Försökte att ligga i rygg på någon men eftersom jag under hela loppet tog folk så sprang jag ju om ryggarna och fick då slita i vinden tills nästa rygg dök upp.
Stora plus till andningen som var stabil under hela loppet.
Visserligen inga backar förutom sista 1,5 km.
Vågade inte öka tempot förrän vid 18 km, men då blev det en ökning och givetvis så gav jag i alla fall nästan allt jag hade på slutet.
1,43,57 i den vinden är jag väldigt nöjd med.
Ännu mer nöjd är jag över hur mina ben och resten av kroppen klarade sträckan och tempot.
Dagen började så här.
Coltingpannkakor....och bären fick värma upp sig lite på slutet.

Uppe på tallriken så kom lite (kanske lite mer än lite) grädde och hälsade på.
Orkade inte vispa den.
Delikat och väldigt mättande.
Mina Gauditallrikar ser man inte varje dag.
 
Det är mycket grejer som ska släpas på under en löpning.

Jag fick medalj...
 
Nu hoppar jag ner för jag kommer ändå inte ta mig för att göra något.
Jag kan ligga och läsa och bara vila min gamla kropp.

Inga kommentarer: