HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 27 april 2013

No shopping

Fredagkväll och det har visst till och med blivit lördag...
Piggnade till framåt kvällen vilket var efterlängtat.
Suttit och kliat mig i huvudet åt pulsklockan och alla medföljande apparater och sladdar.
Har kommit en bit på väg känns det som men testat har jag såklart inte gjort än.


Hade ju bara två skruvar kvar på bordet sedan tidigare och idag struntade jag i den som bråkade sist så bordet blev klart på två minuter.
Stolarna var bara att lyfta ur kartongen.
Det blir bra det där, speciellt när altanen växer och hela gruppen kan flytta en meter utåt.


More flowers i gräsmattan.

Och den här på bordet...



















Jo, nu på kvällen så hämtade jag ett paket.
I Linghem.
Passade på att handla lite mat också, vilket var ett tag sedan.
Smöret var t.ex. slut och det är ju en katastrof.
Paketet innehöll fyra böcker.
Spännande!
Den här boken läste jag ut idag.
Rune Larsson och Susanne Johanssons berättelse hur det var att springa från södra delen av Portugal, hem till Sverige.
En trevlig liten berättelse om händelser och möten och vad som kan få två löpare att jubla, men ärligt talat så hade jag nog väntat mig mer.
Jag älskar Rune Larsson...
Jag älskar hans sätt att prata och det skriver Susanne att hon också gör, men det kommer liksom aldrig till oss i bokform.
Sanningen är nog att Rune Larsson ska man lyssna på..
Det är då han blir den underbart lysande stjärnan.
Slutet är dock underbart när han efter 70 hårda dagar på vägarna kommer hem, tittar in på sin tomt och konstaterar att gräset är högt.
Tar då fram gräsklipparen och klipper gräset en timme...
SEN...går han in i huset och läser hejbrev från sin familj som just då inte var hemma.
Rune Larsson är en av mina idoler och ska givetvis vara med i den där samlingen av folk som jag eventuellt ska ha inramade här hemma.


Det här gäller nu hemma hos mig...
Se det som en utmaning Fredrik...
Som en kul utmaning.
Nu har det gått fem dagar utan shopping.
Jo, mat får jag såklart köpa.

Har precis för mig att det var något annat som jag skulle snacka av mig med här, men det kanske jag minns imorgon.
Syns då...

Inga kommentarer: