HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 1 april 2013

Påsk

Joo, jag vet att måndagar brukar vara positiva dagar, men den här måndagen var en ledigmåndag.
Mot alla odds så blev det en mycket bra dag och kanske beror det på att när man är ledig mer än två dagar så kommer man in i det på ett annat sätt.
På ett bra sätt...
Eftersom jag bara jobbat 3 av dom senaste 17 dagarna (helt otroligt) så känns det helrätt och jättekul att jobba imorgon...;-)
Påsk har det varit och visst har lite påsk även letat sig upp på Lilla Åsen.

Äter ju vanligtvis mycket ägg så såhär brukar det (nästan) se ut i mitt kylskåp.
Hönan är extra snygg tycker jag.
Köpte den i julas (någonstans ifrån...??) väldigt billigt.
 
Uuumm...gula.
 
Eller hur ?

 
 



Jepp, hela gänget fick sitta på utkiksposten nummer ett.
Jaha, ljushuset kanske ska ner...oppps.
Nästan på gränsen av vad jag vill ha inom mina väggar.

Hej hej...
Passa på att se er omkring för snart åker ni ner i lådan igen.

Idag är det måndag och idag är äggen gröna.
Ja, skalen i alla fall...
 

Frukost kan vi kalla det här för det var vad det i det här fallet var.
Insåg efter bilden att jag glömt smör så jag slevade upp en rejäl skiva.
Dom stora kornen är inte pärlsocker utan saaalt.

Ja, det här är väl en vårbild om någon...
Tomten har lämnat den soliga altanen och beger sig mot snö, skog och tomtenissar...
Krokodilen som enligt rykten tillbringat vintern på Mallorca är på väg upp på tomten (ja...inte på tomten med röd luva då...hallå..)där han gissningsvis kommer glida runt allmänt under den gröna säsongen.

Här har jag aldrig varit...
Kanske ett ställe för en parkbänk...?

Ja, inte såg jag en endaste skymt av en vårblomma i lördags när jag sprang utmed dikena och tro mig det var inte bara för att jag så otroligt fort...
Här intill husets sydsida stack dom här upp och det var ju trevligt.
Eftersom det här är första våren här så vet jag ju inte riktigt vad som väntar.

Joo, jag håller med om att det var skönt ute idag...
Satt här en stund och läste om läparäventyret...
Sen tog jag på mig mina löparkläder och sprang 3,8 km.
Jo, sant.
Bara 3,8 km.
Uppmjukningsjogg först 1,4 km och efter en stund nedjogg samma 1,4 km.
Däremellan sprang jag uppför min backe 16 gånger...
Fort...
Backen är 54 meter.
Här är den...
Var tvungen att ta kortet lite snett liksom för att få med min bil där uppe på tomten.
Jag sprang nämligen från det att backen börjar, vid sopptunnan, till bilen uppe på tomten.
Klicka på bilden så kanske bilen dyker upp en bit till höger om huset.
Ja, om ni bryr er alltså...
Måste ju ta ett där huset är med långt där uppe.
Visst ja, 54 meter...
Jäklar vad jag har sladdat mig uppför här i vinter.


Jag har funderat lääänge nu om det verkligen ska vara ett räcke här..
Varför ??
Till på köpet så är ju min plan att förlänga altanen till nordsidan.

Samma sak här...
En del (mellan den lutande stolpen och hörnet) kommer nog att tas bort.

Jaha, se där...
Det gick ju fort.

Då ser det plötsligt ut så här från den här sidan.
Det här är alltså norrsidan på huset.

Titta, jag klämde ju ner en del glömda lökar i en balja för en tid sedan och nu är den första blomman på väg att slå ut.
Dom här befinner sig alltså inne...i mitt så kallade uterum där temperaturen inte är så hög.
 
Skaplig dagsredovisning men egentligen så var det en påskhelgsredovisning detta.
Nu ska jag skriva om mina löparupplevelser på Madeira och kasta in på www.jogg.se
Vi får se om jag kastar in det här också...
Knappast troligt.
 
 
 

Inga kommentarer: