HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 3 november 2013

Ättest (utan löpning) och barntankar

Det var idag det skulle löpas och jag kom på den smarta idén att lifta med det gamla folket från Västra Husby, just till Västra Husby, eftersom jag visste att dom skulle passera mig.
Som vanligt så var den enledande tanken bra, men eftersom jag inte visste när dom skulle komma så blev det soppa av alltihopa som vanligt...
När jag väl gett upp dom så var klockan så mycket att jag ändå var tvungen att få i mig någon mat ch därmed var löpningen nedlagd för dagen.
Att jag inte har en aning om hur min kropp egentligen mår struntar jag fullständigt i just nu.
Imorgon blir det löpning, helt enkelt för att det inte blev det idag.

Jag har ju nämnt tidigare att jag måste testa mig fram hur mycket och vad jag ska äta innan löpning.
När jag ändå för in mina tränings och tävlingsresultat på www.jogg.se så kan jag där också skriva ner allt jag äter 12 timmar innan löpning...
Så här kanske.

Ägg och bacon -3 timmar.
Kyckling, broccoli, gräddsås -10 timmar.

Nu är ju jag allt annat än ett proffs, men jag tror att det kan vara bra ändå.

I fredags så tänkte jag att nu ska jag äta mycket inför långlöpningen på lördag.
Jag inte bara åt utan jag åt också fel.
Medvetet så åt jag kolhydrater i form av skräp, inte bara men en hel del.
Vad jag ville ha ut av det hela.
Ja, inte väntade jag mig någon mumsig festfredag inte, utan det var ett test för att se hur magen kändes lördag morgon, hur löpningen skulle gå osv...
Jag ville nog ha ett resultat där jag fick ont i magen och fungerade allmänt dåligt.
Nej, jag var inte sugen men inte äcklad heller innan så jag åt.
Givetvis så tog det inte länge förän jag blev mätt och den mättnaden har inget behagligt i sig.
Två alternativ som jag ser det...
Gå och lägg dig eller fortsätt ät...
Det fortsatta ätandet gör såklart inte att du mer det minsta bätttre utan tvärtom.
Jag skulle ju äta så jag åt.
Jag tänkte efter om det var gott och det var inget jag över huvud taget hade funderat på tills dess.
Jag filmade mig själv också och det är så uppenbart att jag enbart är intresserad av att äta så fort som möjligt.
Så har jag nog alltid agerat på den typen av föda.
När jag ätit klart så var jag inte i stånd till att göra ett jäkla dugg.
Jag var proppad och golvad.

Jaja, vad bra att jag inte gillade läget...
Nu var det löpningen då som ni vet inte blev av.
Lite fiasko.
Det mest spännande var känslan som dök upp vid tretiden idag.
Jag var sugen...
Vad i helsike kunde jag vara sugen på efter gårdagskvällens äckliga upplevelse??
Jag testade genom att fråga mig själv.
Vill jag ha chips eller annat snacks ?
Nej
Vill jag ha äckligt sega godisar ?
Nej
Vill jag ha choklad, så geggig så att man nästan får köra med högtryckstvätt för att få rent i alla utrymmen i munnen ?
Svar Nej
Jag var sugen, men jag ville inte ha någonting...
Suget fortsatte, men jag åt ingenting, antagligen för att jag inte hade någonting.
Fascinerande så starkt det där suget är för hade jag haft något av äckelgrejerna hemma så hade jag ätit.
Njutit hade jag inte gjort, men ätit hade jag.
Nu har jag fått mat och suget är borta.

Jag som aldrig är törstig kan säga att läget blir ett annat när jag äter kolhydrater...
Denna gegga gör att man kan svepa halvliter efter halvliter.
Synd att det inte blev löpning eftersom det var den största poängen med testet.
Annars så är jag nöjd för jag är helsäker på att den äckliga sörjan var om möjligt mer äcklig än vad jag trott.
Nu får vi se hur löpningen går imorgon.

Ibland när man sitter ensam eller när det händer något speciellt i ens vardag så blir det bara så ledsamt.
Jag ville inte leva det här livet och det känns så otroligt orättvist att jag ska behöva ha det så här.
Att jag som blir den bästa av människor av barn i min närhet inte har några barn själv är förjäkligt.
Det är en sån sorg att jag antagligen inte förstår vidden av den själv.
Samtidigt så kan jag inte säga att jag skulle ha gjort si eller så för att få barn, för det är verkligen inte så det funkar i min värld.
I  min värld så ska man såklart hitta inte bara någon utan DEN...
Att dom i mitt liv som kunnat bli DEN av en eller annan anledning inte blev det kan jag ju inte göra så mycket åt.
Att många fokuserar på barn redan innan dom hittar någon (just det, någon) är jag alldeles säker på.
Jag har alltid tyckt att det varit megafel mot alla som kommer att inräknas i den familjen, men kanske har jag haft fel, om man nu kan ha rätt eller fel i den här frågan.
Jag har alltid velat ha barn och jag har alltid velat leva med DEN som jag tycker om.
Tidigare så hade jag valt (om jag var tvungen att välja) att ha DEN att leva med, men nu skulle jag såklart välja barn.
Jag skulle altså sett till att någon jäkel fått barn tillsammans med mig.
Vem är skit i samma...
Då hade jag i alla fall haft ett barn nu och det hade varit kul.
Det hade varit meningsfullt.
Det hade varit toppen.
Istället har jag ingenting och så kommer det att förbli....

Orkade inte med Lyxfällan igår så vi gör ett nytt försök nu.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åhhh, vad ledsen det gör mig att läsa ditt inlägg, Fredrik!!!

Men ju mer jag läser, desto mer känner jag : Ge inte upp!!!! Det finns faktiskt gott om tid att träffa just DEN. Det finns helt klart även gott om tid att få barn om ni vill det:-)

//Maria i Gistad

lillaaasen sa...

Egentligen så är det ju så, men jag är så förstörd.
Från att alltid har hört att jag har ett så stort hjärta och alltid trott på kärleken som det finaste och största i universum, så är jag verkligen nere på bottennivån med kärlekstron.
Det stora hjärtat har jag nog kvar, men det glimmar nog bara till på jobbet numera...
Borde ju inte skriva om såna saker i min blogg, men det är min blogg där jag bland annat skriver av mig om sånt som jag tänker på...

Unknown sa...

I din egen blogg ska du ju skriva precis det du vill och känner för! Det är ju det man har en blogg till och passar det inte är det ju upp till var och en att sluta att läsa. men förstörd tror jag inte att du alls är, men du behöver förmodligen mer tid för att läka efter det som jag tolkar som ett svek (utan att egentligen veta något mer än vad du skriver här). Sen är det nog bara bra för din kärlekstro att sluta titta på bonde söker fru, ensam mamma söker osv;-) Det speglar inte mest hur normala människor beter sig då de vill hitta DEN .....utan i värsta fall bara hur illa mediakåta människor som vill ha uppmärksamhet kan bete sig. Det får nog vem som att ge upp hoppet på kärlek

// Maria

lillaaasen sa...

Ensamma mammor tittar jag inte på alls och bönderna är ett så kul program i all sin konstighet men ändå verklighet.
Bönderna skadar inte min syn på kärlek.
Mer tid behöver jag absolut, för det känns inte som om jag kommit en millimeter på 4 år eller vad det är nu.
Det är ett spännande ämne som jag säkert återkommer till.