HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 26 november 2013

Vinterträning

Om jag ska bli en starkare, snabbare och mer uthållig löpare så måste jag såklart träna.
Jag vet att det inte är något problem alls att springa ute på vintern, men sanningen är att jag har klara motstånd mot att ta mig ut.
Att göra upp någon form av tränigsprogram för vintern är knappast någon mening med, då jag vet hur gnällig jag är angående isväder.
Jag tror att jag inuti mitt huvud redan målet upp en bild över vintern.
Spring ute en gång i veckan, för mer kommer du inte att ha lust med.
Träna styrka: ben, mage och rygg.

På Intersport hittade jag den här blå kulan.
Betydligt större än min gamal 8 kilos.
Tycker att handtaget är lite väl tjockt och kan inte riktigt fatta hur en liten kvinnohand ska kunna hantera den där i en svingande hastighet.
Jag har såklart kört ett litet program, men känner att jag måste youtubeá mig fram till nya övningar.
 
Mitt i dom här tankarna om träning i vinter så gled jag in på jogg.se´s forum och där pratades det bland annat om löpning på löpband.
Jo, jag liksom dom flesta andra gillar det inte, men om man jämför och ser det positiva så får man i alla fall inte frost i mustachen på dom.
Hmmm....
Inte för att gräva så djupt i mina nyårslöften men så här stod det som den första punkten...
^^jag ska börja på någon form av gruppträning (typ aerobics)
Ska jag nu äntligen ta tag i den här saken ??
Ja, inte främst för att köra aerobics då utan för att köra lite av varje.
Gym, där jag kan på ett toppensätt träna mina ben och min rygg/mage.
Löpband där jag kan springa.
En massa olika gruppass att tseta på och fastna för.
Utelöpning tillsammans med andra.
 
Mitt arbete betalar halva kalaset vilket är bra.
En annan sak som är toppen är att man kan köpa sig ett kort för ett halvt år.
Precis så länge som man fryser om tårna i det här landet.
Träningskort f.om. 1/1-2013Vuxen 6 mån Vuxen 12 mån
Träna ute 300 kr
Gruppträning (ej i gymmet)* 1 250 kr 2 100 kr
Gruppträning DAG (ej i gymmet)* 800 kr 1 250 kr
Gymträning 1 250 kr 2 100 kr
Gymträning DAG 800 kr 1 250 kr
Allträning 1 800 kr 3 200 kr
Allträning DAG 1 300 kr 2 150 kr
Klippkort 10ggr 550 kr
Extern 400 kr 750 kr
Enkeljympa 350 kr
* Från och med januari 2014 krävs gym- eller allkort för att delta på cirkelgympass.

Allträning kostar alltså för 6 månader 1800:- och det är ju inte så mycket, speciellt inte om man nu kommer ihåg att jag själv bara betalar hälften.

Ska fundera en dag eller tre så får vi se om jag fortfarande är lika positiv då.

Länge sedan jag tittade in till Martina och lite typsikt att jag tittade in där idag när hon skrek ut sitt hat mot dom fulla gymmen.
Istället tog hon på sig och sprang ute.
Med andra ord så går hon och jag olika vägar just nu.

Hittade in på en ny blogg idag.
Imponerande löpare som tydligen liksom jag stod på startlinjen på Valencia Marathon förra söndagen, fast han bokstavligen stod på startlinjen när skottet gick.
Nu slutade det inte lika bra, men en blogg att titta lite närmare på är det absolut.
 

Att den här växten överlevt det här året känns otroligt.
Ett hett fönster med mycket bortglömd vattning, men nu strålar den mer än någonsin.
Idag köpte jag därför en kamrat till den, för att a en tom kruka i fönstret vilket jag haft ett bra tag känns ju sådär.

Ja, det är väl dags liksom...
På något sätt trevligt.
Frågan är var allt tar vägen när ljusstaken kommer upp i helgen.
 
Nu ska jag bara fylla matlådan med maten som ligger i pannan, borsta tänderna och dyka ner i värmen.
Den kallaste natten för säsongen har vi över oss.
-4,3 just nu, men antagligen några grader till imorgon bitti.
Hoppas fiskarna överlever...

Inga kommentarer: