HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 1 november 2013

Så gick det med hamburgarna

Bonde programmet var lite blekt igår va??
En person fick lämna programmet och en annan lämnade det frivilligt.
Som vanligt så stör jag mig på att den som åker ut fullständigt dissar relationen mellan dom två fullständigt.
Hade du fått vara kvar så hade du pipit "Ja, tack...".
Givetvis så måste personen som kommer till gården och vet dagen innan utröstning att det är exakt 0% chans att det ska bli något, då upplysa bonden om det.
Eller vill man inte ge upp sin tid i rampljuset........?
Skönt att hon drog i alla fall.
Hon har varit fräck på ett ganska kul sätt, men mer och mer balanserat på gränsen till störig och till slut helt klart ramlat över gränsen också.
Jag kan väl i stort säga att mina gissningsprocentsatser för kärlek inte ökar i alla fall.
Som vanligt är det mest underhållande på bedrövliga Marlenés gård.
Underhållande och bedrövligt hopplöst.
Kanske väljer hon ändå den stumme Mats och i så fall så kan dom skratta gott ihop med sina barn om en massa år när dom tittar på deras första möte.
Vi lämnar bonde söker fru för den här veckan.

Minns ni att jag den 10 september skrev om Johanna och några fler desperata människor som skulle leva på hamburgare i sex veckor och på det annorlunda sättet, gå ned i vikt.
Vad skrev jag egentligen då ?
Hur gick det nu för Johanna och dom andra ?

Istället för att börja nöta om hur och varför jag skrev som jag skrev så kan vi säga hurra och grattis till Johanna som faktiskt vann den här tävlingen.
Ska snart se om jag ens nämnde då att det var en tävling som skulle ge en vinnare...
Johanna vann nu ett resepresentkort på 40 000:-.
Helt fantastiskt!!!!
Man kan göra en hel del om man i bakhuvudet har att man får 40 000:- för besväret.

Så här skrev jag om man såg på detta från Max-hamburgares synvinkel...
För det första om vi nu börjar med att titta på saken från snabbmatskedjans synvinkel så kan man fundera på vad deras tanke är.
Ja, dom vill givetvis att deras sex kaniner ska gå ned i vikt under dom sex veckorna.
Då kan dom ju skrika ut att deras mat är guld när det gäller viktnedgång.
Tydligen så har dom fattat att läsken och pommen inte är kanon så det ska inte intas.
Hamburgarna är nyckelhålsmärkta (agggghhhh) och kombineras med grönt.
Bröd står det inget om, men det antar jag att det ingår.
Nyckelhålsmärkt för er som inte vet det innebär fettfattigt.
Vet ni vad det innebär i slutändan?
Klart att ni vet...
Hon kommer inte att bli mätt på sin jäkla lunch och sin middag.
Hon kommer att få gå omkring hungrig och kommer hon att hålla sig borta från att äta annat så kommer hon att få ett helvete...
Att gå hungrig är ingen drömtillvaro och definitivt inte ett bra sätt att gå ned i vikt.
Om man är stabil så kan man klara det....ett tag.
Sedan spricker bubblan för att man inte orkar gå hungrig och då går man upp allt och lite till igen.
Stort grattis...
Jo, det var ju en liten detalj till som jag nämde...
Coaching om att röra på sig.
Snabbmatskedjan fattar ju att få till ett resultat, ett resultat som deras kost inte kan ge så måste dom kasta in lite annat i paketet.
Visst kan det vara bra för människor att röra på sig, men har man inte fattat det själv redan innan så är frågan om man kommer göra det framöver.
Till på köpet så ger inte rörelse så stor invärkan på vikten som folk tror.
Som sagt så vill snabbmatskedjan se ett resultat från den här lilla undersökningen och om dom nu valt ut sex riktigt stabila människor som står ut med hunger och börjar röra sig någon timme veckan så kanske dom får ett resultat som dom vill ha.
Deras mål är säkert inte osannolika 12 kilo utan dom är nog glada om kaninerna går ned 1 kg var.
Då har dom fått ett resultat.
Då kan dom skrika ut att deras mat är kanon till viktnedgång.
Det slutgilltiga målet är såklart att dom vill ha fler gäster som äter och betalar av/för deras mat.
Vad annars ??
Då fattar ju dom lika bra som du och jag att då kommer inte folket att "bara" köpa en hamburgare, utan då glider pommen och läsken med också.
Jag menar, dom vill ju bli mätta....


Nu är ju frågan i vilken utsträckning Max kommer att gå ut med det här lilla testet.
Att dom har lyckats med det dom hoppats är aldeles klart så nog borde dom testa att skrika ut med det här.
Sökte nu lite och ser att enbart Norrköpings tidningar och Folkbladet har skrivit om detta.
Kostdoktorn skrev om det när det skulle börja, men dom som rör sig där dyker knappast på den här hamburgerdieten trots resultat i ryggen.
Om dom skriker ut det här på ett smart sätt så säger jag grattis till Max för en smart idé.
Smart för att lata människor som inte orkar laga mat själva antagligen suger i sig det här med ett snett leende på läpparna.

Vi går vidare...
Så här skrev jag om dom hamburgerätande deltagarna och deras resa genom dom sex veckorna...
Om vi flyttar över vårt fokus på folket som ville vara med på det här hamburgarskeppet och framför allt de sex personer som blev utvalda.
Vi kan konstatera att dom får hamburgare två gånger om dagen i sex veckor och gillar dom hamburgare så är det såklart bara att gratulera.
Hamburgare och mat över huvud taget kostar pengar så visst, tack för det snabbmatskedja.
Problemet kommer när vi börjar snacka om viktnedgång.
Jag har redan varit inne på OM dom äter det dom ska under dessa veckor och enbart det, så kommer dom säkert att minska i vikt.
Dummare än så är ju inte snabbmatskedjan.
MEN som jag också sagt så kommer dom inte att varken bli eller hålla sig mätta på den där burgaren med det fluffiga brödet.
Inget fett, ingen mättnad...
Dom tror just nu att det blir en drömtillvaro att mumsa burgare i sex veckor, men jag tror att det kommer att bli ett helvete.
Dom kommer att tänka på mat hela dygnet runt och i tillägg till hungern dom känner så blir det inte en rolig historia.
Antingen så bestämmer dom sig för att vara grymt starka och stå emot under dom här sex veckorna, inte för att dom har ett dugg lust men för att dom vill visa upp ett resultat.
Att fuska och att misslyckas är inget dom vill såklart.
Alternativ två är att dom kommer att äta mer än vad som är tillåtet och samtidigt som dom öppnar kylskåpsdörren klockan 21:37 på kvällarna, tänka att "jag tar en promenad på lunchen imorgon" eller så äter dom ändå och blånekar att dom skulle ha ätit mer än det tillåtna.
Antagligen så har dom skrivit på någon form av kontrakt, men oavsett det så blir jag chockad om alla sex kommer att hålla ut...
Någon kommer inse att den inte fixar saken och istället för att erkänna att den ätit ostsmörgåsar om kvällarna och misslyckats så kommer den att hoppa av.
Oavsett om någon kommer att gå ned i vikt under dom här sex veckorna så är detta inget bra sätt att gå ned i vikt, men dom första som skiter i det är snabbmatskedjan.
Lita på det...
Dom vill inte skapa medvetna människor, dom vill sälja burgare med en himla massa pomme och läsk till.


Som synes så skriver jag varken någon om någon tävling eller något om några 40 000:-.
Jag skriver att det finns andra anledningar att se till att på alla möjligt plågsamma sätt visa upp ett bra resultat, men givetvis så är 40 000:- morot nummer ett.

Nu i tidningen får man alltså veta att Johanna har gått ner 12 kilo, vilket var det som hon hoppades på.
Hur det gick för dom andra fem får vi däremot inte veta.
Vi fokuserar på Johanna nu, precis som vi gjorde innan det satte igång.
Jag misstänkte att jag skrivit att hon inte skulle klara några 12 kilo, men jag kan inte se att jag kommenterar det alls.
Det jag skrev var alltså detta...
Hon kommer inte att bli mätt på sin jäkla lunch och sin middag.
Hon kommer att få gå omkring hungrig och kommer hon att hålla sig borta från att äta annat så kommer hon att få ett helvete...
Att gå hungrig är ingen drömtillvaro och definitivt inte ett bra sätt att gå ned i vikt.
Om man är stabil så kan man klara det....ett tag.

Som sagt så vill snabbmatskedjan se ett resultat från den här lilla undersökningen och om dom nu valt ut sex riktigt stabila människor som står ut med hunger och börjar röra sig någon timme veckan så kanske dom får ett resultat som dom vill ha.
Jag har redan varit inne på OM dom äter det dom ska under dessa veckor och enbart det, så kommer dom säkert att minska i vikt.
Dummare än så är ju inte snabbmatskedjan.
MEN som jag också sagt så kommer dom inte att varken bli eller hålla sig mätta på den där burgaren med det fluffiga brödet.
Inget fett, ingen mättnad...
Dom tror just nu att det blir en drömtillvaro att mumsa burgare i sex veckor, men jag tror att det kommer att bli ett helvete.
Dom kommer att tänka på mat hela dygnet runt och i tillägg till hungern dom känner så blir det inte en rolig historia.
Antingen så bestämmer dom sig för att vara grymt starka och stå emot under dom här sex veckorna, inte för att dom har ett dugg lust men för att dom vill visa upp ett resultat.
Att fuska och att misslyckas är inget dom vill såklart.


Vi tittar på hur Johanna har upplevt sina sex veckor....
Jag har bara ätit 1 300 kalorier per dygn, mycket mindre än jag brukar stoppa i mig, säger hon och berättar att den dagliga menyn bestått av filmjölk och morötter, förutom hamburgare.
Hon berättar också att hon kämpat jättehårt för att lyckas.

Sä här skrev dom i vinnarmotiveringen....
”Med en enorm vilja, drivkraft och glädje har du tagit ett stort steg mot en helt ny och sundare tillvaro. Under sex veckor har du avnjutit inte mindre än 84 stycken nyttiga hamburgare, och med din ständigt positiva inställning råder det inga tvivel om att du kommer kunna upprätthålla din nya hälsosamma livsstil under lång tid framöver. Det är således med stolthet och glädje som du, Johanna, koras till en mycket värdig vinnare av MinimizeYou 2013."

Enorm vilja kan ni slå er i backen på om man lever på 1300 kalorier per dygn i sex veckor, speciellt när dom 1300 kalorierna mest består av skräp, som gör en mer hungrig.
Så klart att dom skriver nyttiga hamburgare, men det är såklart rent skitsnack.
"Din nya hälsosamma livsstil"
Skämtar dom eller??
Att leva på 1300 kalorier skräp är inget annat än korkat, om man nu inte är med i en tävling där viktnedgång är det som räknas.

 Vi som har deltagit i det här har bestämt att vi ska hålla kontakten och fortsätta köra ihop, men äta annan mat.
Verkligen ....??
Det var minsann inget snyggt hyllningstal till Max hamburgare...

Johanna tycker att den största vinsten är att hon gått ned 12 kilo och det är självklart bra, speciellt när man läser vad hon säger om träningen.
Jag har inte försakat något hemma utan istället för att sitta i tv-soffan har jag stått på mitt löpband framför teven. I och med att jag inte tagit bort något ur livet har det inte varit så svårt. Man mår så otroligt mycket bättre när man tränar, konstaterar Johanna.

Mycket bra!!

Om det där var dagens bästa uttalande så kommer här snart dagens dummaste.
Självklart är det den dummaste av dom dumma som uttalar sig.
Vad är väl en artikel om kost om inte en idiot från Livsmedelsverket får uttala sig...????
Stephan Rössner, det gamla päronet säger så här...
 I min värld är det inte intressant med sex veckor. Man kan inte publicera en artikel om det här i en vetenskaplig tidskrift om inte försöket pågått minst två år, menar han.

Hahaahhaaaa...
I din störda värld Stephan, så är det precis det du och dina mutade vänner gjort i över femtio år.
Enligt er så kan man publicera precis vilken jävla dynga som helst.
Ni hänvisar fortfarande till Ancel Keys helt sjuka forskning (eller vad fan man ska kalla det) som han gjorde (vrålbluffade) för evigheter sedan.

För att avsluta det här intressanta snacket så visst, dömde jag fullständigt ut modellen att äta skräphamburgare dag efter dag, men skrev att hade man en jäkla vilja och ett mål så kan man stå ut med att gå hungrig, i en ändå ganska så lång tid som sex veckor.
Max fick ut det dom ville av saken och kan kanske få ut än mer...
Johanna och dom andra fick en massa gratis hamburgare och dom lyckades gå ner i vikt, på ett plågsamt sätt, men eftersom det här var en tävling som uppmärksammades så gav dom sig den på att lyckas.
Johanna gick ner 12 kilo, hon har hittat tjusningen i att träna, hon kommer inte att fortsätta med hamburgarna och hon vann 40 000:-, så ett riktigt stort jäkla grattis från mig.
Du är långt smartare än vad jag någonsin trott och jag ska personligen säga grattis nästa gång jag ser dig, eller hör dig i telefonluren.

Nu dyker jag ner under täcket och ser på något kul program.
Jag jobbar inte imorgon utan åker troligen iväg till landet och fixar lite där.
Underbart med ljudbok i närmare två timmar i bilen.

Troligen så tittar vi på Valencia imorgon kväll.

Inga kommentarer: