HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 15 oktober 2012

Bra söndagsjobb

God kväll...
Det regnar ute och det är väl i och för sig ingen skräll, men idag har det faktiskt regnat dom timmar det borde ha varit uppehåll...och tvärtom.
Då snackar vi inte ens om en prognos utan om nutid.
Just nu regnar det visade bilden...det gjorde det ikke.
Nu kommer det att vara uppehåll i tre timmar...tre timmar regnande bidde det.
Jag har gett upp 2012 års väder som bekant.
Irriterande när man vill måla några brädlappar och helst ha dom ute tills dom torkar.
Bara att glömma...
 
Det har varit fart på mig idag.
Trots regnet så har jag glidit fram och farit från det ena stället till det andra, med ett leende på läpparna.
Nej, jag är inte kär...
Saken är ju den att resa bort en vecka är ju helt underbart men faktiskt så är det ju inte bara den där veckan som innebär glädje.
Varenda timme fram till den 19 mars kommer ju att vara lite godare på något sätt.
Jag tittar på bilder och läser om utflykter och njuter av tanken...
Fantstiskt...
Ja, regnar det så fick uterummet bli dagens slip och målarrum.

Det mesta av taket är bara grundmålat.
Gaveln här borta har fått ett lager färg till på köpet.
Japp, kvistlackade det mesta en gång till...
Sen tog lackflaskan slut.

 
Undrar om detta blir bra...?
Klart det blir.
Jag vill ha en schäslong (så där stavas det i alla fall inte ) här uppe ....och en massa små lampor och lyktor.
Hoppla vad jag kommer att somna....
Svårt att se men i hörnet är jag uppe i taket.
Några bitar kvar ovanför fönstren.

Nästa hörn är också nära slutet.
Lyckades alltså till slut måla några plankor, men dom torkade så söligt så efter ett tag fick jag släpa in dom i hallen/köket.
Där blev dom sen sågade.
Tur att dammsugarn mår bättre nu igen.
 
Tänkte diskutera profeten Muhammed nu men känner mig redo för sängen...
Utan profettönten...

Inga kommentarer: