HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 29 oktober 2012

Norrköpings magazinet

Hallo...
Inte för att jag på något sätt skulle behöva bry mig om vad andra äter och inte äter för något men jag lovar, det är lättare sagt än gjort.
Jag bryr mig, intre för att jag är så mån om alla jävlar utan för att dom inte kan eller vill förstå....eller ens att dom själva bryr sig lite och läser lite här och där och lär sig.
Dom vågar nog inte....dom kan ju inse något och kanske pga detta mista något.
Något gott...
Jag irriterar mig mer och mer på detta behov att ständigt äta något som jag hör från mina barn i skolan.
Hela tiden tjatas det om att dom vill äta något...
Sabla sockermonster.

Den där Rössner på livsmedelsverket måste vara bland det dummaste som finns...
Alternativet är att han är den fegaste och inte tänker vika en tum på den kostteori som han haft sedan andra världskriget.

Riktigt irriterad blev jag i förra veckan när Norrköpings magazinet, som tydligen är en gratistidning damp ner i postlådan.
Dom kan väl ha hur många reklamannonser dom vill men varför i hela helvete dom plötsligt ska lära oss äta fattar jag inte.
Inte för att dom ens hade något stort repotage om kost utan bara lite billigt klistrat in lite goda råd mitt i ingenting.
Troligen bara kopierat det från något håll...
Troligen från någon gammal 80-tal tidning.
Idioter...

Så här låter det:

Nio av tio östgötar äter för lite frukt.
Detta är inte bra ur folkhälsoperspektiv.
Okej...och på vilket sätt skulle frukt vara bra??
Är det vattnet vi vill åt eller är det druvsockret och fruktsockret?????
Det nyttiga i frukt kan lätt bytas ut mot grönskaer som innehåller långt mer nyttiga ämnen.
Garanterat 99 av 100 äter för mycket frukt.

Ät regelbundet.
Visst...ska man trycka i sig socker så måste man ju äta hela tiden för att lyckas hålla blodsockret på en jämn nivå.
Jävligt fel nivå visserligen.
Äter man riktig mat med en del fett så håller man sig mätt länge och är varken hungrig eller tänker sig galen på vad man ska stoppa i sig härnäst.

Fisk är bra.
Svimmar...ett bra råd.

Titta efter nyckelhålet
Det förbannade nyckelhålet som sa att vi skulle välja varor med lite fett.
Inte så smart.
Kanske ny märkning vore något.
Varor som mest bara innehåller skräp ska ha en dödskalle...

Använd tallriksmodellen.
Fy fan , jag gråter...
Tallriksmodellen är skitbra för dom som vill tjäna pengar på att du och alla andra köper och äter mat.
Förlåt, inte mat...
Skräp.
Precis som alla andra av dom här råden så är det matindustrin som jublar.
Inte du...
Inte din kropp.
Tallriksmodellen är så ute som den kan bli.
Förstå...vi har lytt dom här råden i en massa år nu och hur går det för oss egentligen.
Blir vi smalare ?
Blir vi friskare ?
Blir vi lyckligare ?
Fan heller...
Läser inte ni vecka efter vecka reklambladen där det mesta som är billigare är rent skit.
Billiga korvar....bröd...och en massa läsk, glass och godis.
Varje vecka.
Och så margarin såklart...men det är en annan historia.
En vidrig historia.

Ja, ni Norrköpings magazinet, så otroligt onödigt att kasta in dom där raderna.
Så klantigt...
Fick ni betalt från något håll eller ?
Funderar på att skriva ett litet mail till er...

Nej, inga fräcka målarbilder idag.
Kanske imorgon....
En bild är alltid kul så jag tar en för dagen lämplig.





Inga kommentarer: