HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 22 oktober 2012

Skåpslister och annat smått och gott

God kväll...
 
Det blev ingen tusing, så jag fick låna mig en istället.
Fick in gårdagens bilder till slut och om nu någon undrar vad som var nytt ute i hallen så var det lister uppe vid taket nu.
Hade glömt bort att jag tagit bort dom för när jag tapetserade så kom jag fram till att jag minsann skulle behöva köpa ett par lister och sätta dit där.
Det behövde jag nu inte, men slipa och måla dom innan dom kom upp behövde jag såklart.
Den grå färgen passar strålande bra till det grå i tapeten (men det var ju i och för sig därför jag köpte just den här tapeten)
 
Så här ser dagens bilder ut.
Nu är listen under skåpen på plats också.
Nu vill jag ha nya kakelplattor....och en ny bänkskiva.
Måste hitta en bild hur det såg ut just här när jag flyttade in...
Vi tar den imorgon.

Nu har även det här skåpet fått knoppar.


Listen under skåpen på plats här också.

Insidan av luckorna fick tapet...

Just det...

Sista väggen i vardagsrummet klart.

I uterummet så har jag idag slängt ut en stor garderob till gäststugan.
Ett skåp släpade jag upp till allrummet.
Mer plats med andra ord vilket är bra.
Har tagit in och dammsugit mattan som antagligen kommer att hamna i sovrummet eller allrummet.
Annars så har jag lite målarhörna där borta.
Lister och kontakter.

Vi till maten...
Lugn, jag dricker bara ett halvt glas.
Var tvungen att testa mitt nya glas.
Ja, mitt drömvinglas, Tangen från Hadeland glasbruk.

Vi går ut i höstrusket.
Här har en murgröna tagit sig ur en kruka och fått fäste i marken.
Vi önskar den lycka till.

Några avocadokärnor har jag slängt ner i en skokartong tillsammans med lite jord.
Som synes så växer dom efter ett tag.
Ska ta in dom den här veckan och se hur länge dom överlever.

Så här ser min tomt ut...
Löv i mängder, men kanske inte så konstigt med den jättelönnen jag har.
Dom här ska inte ligga här i vinter.

Härligt med blommor så här års.

Och den här är lika fin fortfarande...

Kolla färgen...

...och här var det både rött och gult.
 
Utesäsongen ör officiellt slut nu för idag åkte grillen, solstolarna och parasollet in också.
Så skönt det är att man har massor med olika alternativ att ställa saker på.
Tänk när jag får ordning överallt också.
 
Nu ska jag betala tusingen till resan och kanske titta på en Madeirabild eller två och drömma mig bort.
Imorgon är det jobb...mycket att göra på planeringen imorgon känns det som.
Kvällsmöte på tisdag, Linköping på onsdag och middag ute med jobbet på torsdag.
Inte mycket hemmatid nu i veckan med andra ord.
Bara så ni vet..

Inga kommentarer: