HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 1 oktober 2012

Panel och äpplen

Om jag mår bra ??
Nae, inte så att jag studsar fram och känner mig både stark och uthållig.
Inte alls så faktiskt...
Jag stöter hela tiden på den där gränsen som talar om för mig att "sätt dig ner och vila din kropp och ditt huvud lite".
Jag lyder oftast men är efter ett gäng minuter uppe igen...
Snorig är jag och jag stör mig på att jag inte riktigt känner vad maten jag äter egentligen smakar.

Måndag imorgon igen och det är väl bara att böja ner huvudet och köra.
Tro mig, det är inte så att jag skulle vilja styra och ställa för att få saker färdiga ännu någon dag och sliter mitt hår här för att helgen är slut.
Jag tycker att det är ganska skönt att helgen är slut.
Jag gillar att jobba...
Snickra är mindre roligt...

Som vanligt fiasko när jag ska visa hur mycket jag hunnit med i helgen...
Visserligen så ljuger sanningen ganska mycket eftersom jag gör saker som inte redovisas här.
Golven ser man mycket mer av och det är skillnad på ordning på det mesta nu, mot i fredags.
Tv-bänken har jag både målat en massa gånger och börjat bygga ihop, men klar är den absolut inte.
Fortsättning följer där...
Jaha, här skulle vi ha lite panel ja...
Inte färdig.

Upp i taket har vi kommit här.
Dags att ta den där väggen till vänster också.

Har har vi kommit en bit på väg...

Så här såg det ut på min altan fram på eftermiddagen idag.
Mest vita plankor i olika modeller men mitt på ligger en borrmaskin som börjat sätta ihop tv-bänk.

Den här sopan hade laandat i min målarburk.
Big misstake...
Trots att jag oftast hatar flugor så hjälpte jag den upp, men han såg aningen stel ut med målarfärg på ben, vingar och ögon, så den gav upp efter någon minut.
Nae, jag grät inte.

Tog en skogstur och skogsturer här kommer man inte undan utan en massa konstiga möten.
Den här hittade jag i några snår vid tomtgränsen och med den andra tomten i minnet så kan vi nog nu konstatera att Peder som bodde här innan mig antagligen upplevde en riktig miserabel jul här.
Inga julklappar gjorde honom förbannad och sparkade ut varenda tomte i skogen.
Ja, så måste det ju ha varit.
Inser nu också att jag inte är född med det största hjärtat bankande för jultomtar för både två ligger kvar ute där dom hittades.
Vi får se om dom kommer närmare mitt hus framåt jul.

Nej, jag har inget fruktträd på min tomt.
Eller....?
På marken låg det en massa äpplen så jag började fundera.
Johodå...äpplen i ett träd också.
Låt oss då kalla det ett äppelträd.
Jag som inte gärna äter frukt tog upp ett gäng och tuggade i mig där dom vara fina.
Ungefär åtta minuter senare fick jag magknip...
Inte konstigt för söta var dom och jag har varit extremt socker och kolhydratfri den senaste veckan.

Titta...tre stycken fick följa med mig in, mest för att visa upp sig här på bloggen.
Jag åt upp dom också....och fick magknip igen.

Den här har jag inte satt tänderna i än...
Ska jag ??
Ingen aning vad det är för svamp.
Vet någon ??
Är du någon som vill ta död på mig så svara inte att jag ska tugga på...
Frågan är hur jag ska kunna veta vem som vill se mig död.

Dom här två har jag redan ätit upp.
Dom doftade och smakade som kantareller och jag hittade dom på mitt vanliga ställe.

Dom här två hittade jag också i skogen.
En hink och en tunna som inte är helt färska och inte kan fyllas med vatten.
Stora hål i botten...och kanske kan dom någon gång användas att plantera i.

När i helsike ska jag testa den här...???
Köpte den för att ge den till Ruben en gång i världen men så blev det aldrig.
Okej, vi säger så här...
När allrummet är målat och klart, fint och prydligt så ska jag testa den här.
Det blir kul...

Inga kommentarer: