HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 7 oktober 2012

Fler tomtemord och ...blod.

Jaha, då var söndagen snart slut.
Mitt hälsotillstånd för att börja med det är inte bra.
Förkylningen känns i och för sig lite stoppad nu när jag sprayat in en del Nasoferm i näsan.
Inte hostig men klart skruttig.
Jag vill verkligen inte vara hemma imorgon men samtidigt så vill nog varken stora eller små bli smittade av en snörvlig prick som mig.
Eva, jag kommer om jag får....och om jag lever, men det frågetecknet återkommer vi till i slutet av det här inlägget.
Tv´n har tagit plats på tv-bänken.
Visst har jag gjort en ritning innan jag började bygga.
Varför jag i det läget inte mätte höjden på hela kalaset och mätte trappan känns lite sådär.
Nu står den långt fram...och där var inte tanken att den skulle stå.
Vi får se hur det blir med den där när jag röjt färdigt där inne.
Just nu bara baksidan på och jag har gjort glipor i den så att sladdar lätt kan ta sig ut.
Det ska på sidor och framsidsdelar på den också....och tre hyllplan ska den inredas med.
Kolla inte köket...jäkla röra.

Detaljer...som det brukar stå i bostadsannonser...

Den här lampan gör sig bra i det där köksfönstret.
Ja, den är släkt med taklampan i köket ja.
Fortfarande inte skrapat bort färg från det fönstret...oj då.
I det andra köksfönstret fick idag bananplantorna flytta in.
Dom började se risiga ut och jag kände att dom frös nog lite i Sveriges oktoberväder.

Fick inget svar på om jag kunde äta den stora svampen...
Eftersom jag inte för allt i världen vill bli dödssjuk...hmmm...så kastade jag svampen i min komposthink.
Där ligger visst ett antal päron som märkligt nog fanns på min altan igår.
Vill inte äta päron bara för sakens skull.
Socker ger sockersug.

Nu till daagens allvarliga...
Gräset har kapats för ett tag sedan vilket gör att man ser den döda tomten i skogen upp från huset.
Gick närmare och tittade och hittade då ytterliggare en tomtefigur utan huvud.
Mordutredare känns som ett kul jobb och jag vässar pennan och sätter igång.
Peder är sååå misstänkt.
Vilken annan skummis skulle glida omkring här och stympa tomtar till höger och vänster...??
 
 Tar fler bilder och kollar fotspår och avbrutna grenar...
Inget misstänkt...
Fallet går vidare.

Lite konstig bild kanske...
Skulle kunna vara Japans flagga...
Det är en droppe blod på mitt vita vardagsrumsgolv.
Den första droppen...
Jag skulle få upp en del panel nu innan sängdags men ganska fort (efter en knivincident) så la jag ner den tanken.
Jag borde inte någonsin hålla på med knivar.
Det här var inte den första gången.
Jag sökte upp läkare några gånger i Norge när jag klantat till det en smula.
Jag är ingen mes så jag gjorde det för att jag var tvungen till det.
Jag blev behandlad på ett sätt som sade att jag borde inte ha gått dit.
Dom erfarenheterna har sedan dess gjort mig att jag går inte till läkare i första taget.
Om jag sågar av mig benet så går väl det att trycka till....tejpa lite tills det satt sig fast.
Nu har jag inte sågat av mig benet utan bara skurit mig i vänster pekfinger.
Sånt som händer....såna som mig.
 
Som sagt så lever jag imorgon så åker jag skruttig och sönderskuuren till mitt jobb...
Nej, inte doktorn, till mitt jobb...;-)
 
 

Inga kommentarer: