HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 6 oktober 2012

Sverige är ialla fall sjukare....

Den här världen och framför allt det här landet är som jag ser det utan hopp.
Våra idiotiska beslut kommer att göra att andra länder både skrattar åt oss och pissar på oss.

Det här är maskoten för hockey vm 2013.
Ett lodjur...
Okej.
Jag lovar att ingen jävel har en tanke på att kolla i byxorna på det här lodjuret för vi ser det som ett lodjur.
I alla fall gör jag det.
Jag fullständigt struntar i om det är en hane eller hona när jag ser ett lodjur på djurparken också.
Det är ett lodjur (punkt)

Men...eftersom det här är tramslandet av alla de tramsiga länderna så får vi nu veta att någon (idiot) har bestämt att det här är en hen.
Maken till jävla onödigt töntord har väl aldrig skådats.
Hallå, det är ingen som behöver gråta en skvätt eller skriva till tidning om diskriminering hit och dit om vi bara konstaterar att det förbannade lodjuret är ett lodjur.
Måste maskoten ha ett namn så ta ett namn som egentligen inte alls är ett namn, typ Puckabom så är den saken ur världen också.
Varför i helvete ska vi hitta på ett töntigt hen när det inte behövs alls.
Jag lovar att jag inte skulle känna mig vare sig ledsen eller förvirrad om jag resten av mitt liv inte sågs som en han utan som en människa.
Människa funkar....lodjur också....

Min kamera säger att jag tagit 91 bilder idag.
Jag har traskat runt min tomt och tagit dessa bilder så att jag lugnt kan planera den här tomtens utseende i vinter.
Om jag inte minns hur det såg ut så tittar jag på bilderna.
Måste mäta en massa också så att jag kan rita en snygg tomtkarta.
Inga roliga bilder men några kastar jag in här ialla fall.



Trodde jag hittat nog med konstiga figurer men så var det inte.
Känns lite otäckt.

Att ta genom fönsterrutan med blixt fungerade inget vidare...men lite kul blev det med kameran och min hand i bild precis där trädet står.
 
Jag vilar vidare imorgon...
Idag lyckades jag till och med somna ute i solstolen.
Jaa, sol var det också.
 

Inga kommentarer: