HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 31 mars 2013

Blandade bilder från Madeira

Japp. nu längtar jag till den där sängen igen...
Ska se om vi har några fler bilder från Madeiraresan som platsar här.
Första dagen:
Nej, jag tog inte linbanan upp till Monte.
Mörka moln.
Så här såg det ut för oss som inte åkte upp till Monte.
Skönt när man kan välja.

Fikapaus i en park inne i Funchal.

Ja, jag gillar ju Magnolior...

Konstig bild på ett konstigt träd.
Det var stort, det var hängigt och dom röda blommorna var klart speciella.

Visst känns den här bilden nästan identisk med den jag tog förra året på Teneriffa.
Den gången var bilden visserligen från min balkong vilken det inte är nu.
Cabo Girao hette den här klippan....och ja, jag var uppe på kanten därborta en dag, dock utan kamera.

I parken fanns dom här snyggingarna också.

Det här är parken där jag låg och åt glass.
Den här parken var stor och hade en stor damm i mitten.
Jag vet att bilden är liten men klickar du på den så blir den större.
Gäller alla bilder för övrigt.

Och åt andra hållet ser det ut så här...
Ner mot Funchal och hamnen.

Jaa ni, det här var ett jätteträd och om ni förstorar så ser ni att det är ett avocadoträd.
Gigantiska avocados tillsammans med en lila blomma som användt trädet att klättra i.
Jag gillar den också, blomman för dagen.

Här har jag hamnat nere vid den bortre delen av hamnen.
Full aktivitet på byggfronten.

Den var så fantastiskt trevlig sent på kvällen, på balkongen den där Astin.
Ska fundera på om vi stänger Madeiraresan nu...
Vi får se.

Inga kommentarer: