HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 11 mars 2013

Nyårslöfteskoll efter 20% av året

Antagligen så kommer jag att kunna uppnå en behaglig temperatur under mitt täcke vilket jag inte kan där jag nu sitter i mitt kök.
Ett givet val blir alltså att gå och lägga sig exxxtremt tidigt den här måndagen.
Eftersom jag har en del kaffe kvar att dricka upp så kan jag väl ta itu med dom där nyårslöftena nu.
Det har gått nästan två och en halv månad och det borde betyda att ungefär en femtedel av året är förbi.
Min tro och tanke innan jag börjar gå igenom punkterna en efter en att det inte ser bra ut för mig.
Vi får se.

^^jag ska börja på någon form av gruppträning (typ aerobics)
No, och att det ska ske kan jag nog inte riktigt se. 3 %
^^jag ska inte äta en godis eller snacksbit
Redan brutet löfte. Har nog ätit två påsar jordnötter. Förutom nötter så tror jag att jag kan ha 50% chans att klara det. Det beror på min vilja och bestämdhet.
^^jag ska springa 60 mil (såg ni, jag minskade kraven) minst
Just nu sprungit 12,2 mil så visst har jag stor möjlighet att fixa 60 mil. 95% om jag är skadefri
^^jag ska ha en bra Madeiraresa i mars och jag ska vara i bra form när jag åker dit.
Visst borde jag klara av att ha en bra resa till Madeira men jag är inte i den form jag skulle vilja.
^^jag ska ta hand om mitt hus och min bil
Hmmm....huset lovar jag att fixa till nästa vinter, men bilen känner jag är ett stort misslyckande. Om det är han eller mitt fel är väl en annan fråga.
^^jag ska göra ett bra jobb på Kyrkskolan
Det gör jag och det kommer jag att göra. 99%.
^^jag ska laga mer nya maträtter
Jodå, jag har gjort något och jag kommer att fortsätta med det. 95%
^^jag ska inte väga mer än 80 kilo någon gång under året
Nja, jag väger nog väldigt nära 80 och vissa dagar är jag över. För att lyckas så får jag nog ta mig ner till genomsnittet 78-89 och det är väl sisodär 50% om jag klarar det.
^^jag ska försöka sälja kläder på tradera och annat någon annanstans
Tradera är ett fiasko hittills då dom saker jag lagt ut enbart kostat mig pengar. Skandal är ordet och jag tvivlar på att det kommer att ändras utöver året.
^^jag ska suga i mig av föreläsningar, vin och trevlig sällskap på kryssningen i april
Kan inte se att det ska misslyckas nej...100%.
^^jag ska bli klar med mitt hus och ordna en trevlig trädgård med mycket växande grönsaker och blommor.
Kommer antagligen inte ge mig själv godkänt men det kommer att bli bra ändå.
^^Dammen ska bli klar (här på Lilla Åsen alltså)
Det kommer den att bli eller dom rättare sagt eftersom det är två. 98% att det kommer att bli bra och blir det inte bra så jobbar jag vidare så att det blir det.
^^Jag ska styrketräna minst varannan dag
Då får jag köra hårt från och med  nu för hittills så har det varit något enstaka pass.
^^jag ska på den här bloggen hitta på lite mer roligheter och spela in mer videos
La ut videon när jag åt choklad, men gissningsvis så kan det bli fler när det blir varmare ute och tokigare i blodsystemet.50% chans att jag kommer att bli nöjd.
^^jag ska gå plus på tippning
Det ser inte bra ut för mitt tippande. Motvind deluxe måste bytas mot härligare vindar. 10% att det vänder till godkänt.
^^jag ska ha koll på min ekonomi
O´nej, min ekonomi är katastrof och jag har noll koll.
^^jag ska läsa minst 10 böcker
Hmmm....jaa, kanske kommer jag att klara det. Eftersom jag gärna vill det och viljan kan vara stark så ger jag mig själv 88%.
^^jag ska gå på minst två föreläsningar (som intresserar mig)
Eftersom jag här inte får räkna med dom jag ska lyssna på, på kryssningen så kan det bli svårt. Inte ännu hittat någon som intresserat mig. 25%.
^^jag ska deltaga i minst ett löplopp
Det kommer jag att fixa. 99%.
^^jag ska deltaga i jogg.se´s åtta mil på en dag (tveksamt va)
Den här trodde jag inte en sekund på själv men efter att ha startat och klarat sex mil i kalla fenruari så finns det hopp för juli(eller november). 25% att jag klarar alla åtta.
^^många morgonpromenader
Ingen hittills, men tanken var nog att dom skulle ske i sommar och såklart nu i utlandet.
 
 
Det var det de´....och faktiskt så såg det nog bättre ut än vad jag trodde innan.
Är däremot inte på något sätt nöjd utan snarare missnöjd.
Mycket är svårt att förutse men vi hoppas på värmen och på viljan.
Imorgon är det fritamöte på kvällen och jag tänker springa mellan jobb och möte.
Innebär att jag komer hem sent, men vi syns...

Inga kommentarer: