HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 5 mars 2013

Fruktkaka kanske...

 


Tjena...
Inte ofta man läser en hel vettig mening i den där aftonblaskan men här om dagen så stod det ändå några kloka ord.
Någon ??? skrev att vi människor äter en hel del skrot och korn (hon skrev inte dom orden, dom hittade jag på) när vi faktiskt tror att vi äter mat.
Som exempel så tyckte hon att det var väldigt märkligt att 1 kg färdigrullade och färdigstekta köttbullar kunde kosta en del mindre än 1 kg köttfärs...
Mycket bra fråga och svaret är såklart givet.
Köttbullarna innehåller inte direkt 97 % köttfärs...
Kanske 27%.

Joorå, det blev löpning idag...
Planen var 15 km med fyra stycken tempohöjningar.
Det blev 12,2 km med tre tempohöjningar.
Det fick räcka.
Den första och den tredje tempohöjningen var 910 meter lång och gick uppför...
Den andra var 1800 meter lång och var mestadels svagt uppför.
Benen kändes tunga sedan senast men det gick överraskande bra och framför allt så var jag nöjd med hur fort jag återhämtade mig efter dom här tre rucherna.

Jag känner att tvättmaskinen har stannat, att diskmaskinen har stannat, att matlådan är klar och att klockan ändå bara är 22:18.
Fattas egentligen bara en bild här och att säga god natt...
Snart kommer jag och vet i tusan om jag inte ska ta och testa den här kakan som jag läst så mycket om..
Jaa, vinet också.

Inga kommentarer: