HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 10 mars 2013

Jävla professor

Joodå, det var en lördag det där som bara en lördag kan vara.
Den startade på ett bra sätt med en sol som sken in lite lagom trevligt.
Framåt eftermiddagen blev den klart sämre....för att ta sig lite nu på slutet igen.
Så här såg den ut i bilder...
Ser ni de två gröna friska stråna som tycker att livet och solen är kul.
Det är min gräslökskruka detta.

Fullt i köket innebär att jag får dumpa det i någon av bodarna.
Ja, jag lever på kaffe och ägg.
Har ni problem med det eller ?
Fisk till middag...
Det blir så gott när den får gojsa till sig med grädden.

Den här köpte jag i fredags och vi får se imorgon vad vi kan tänkas hitta på med den.
Egentligen för mycket kolhydrater men men....

Idag var det vår tyckte mina byxor som efter tvätt skrek att dom ville hänga ute och torka.
Efter någon timme när mörkret kom tog jag in dom och som synes så är dom lite stela...

Inser att det är en himla massa saker på min köksbänk.
Kanske ska ta och rensa lite...

Nae, det passade inget bra ihop...
Då vet jag det ....också.

Här kommer då mina nya skor.
Trevliga på alla sätt.
Premiär den 19:e.

Köksfönstret innehåller nu en del färgglada blommor..

 Påskliljorna slog snabbt ut idag i det här soliga fönstret.            Krokusar är fina dom också.


Jag som brukar köpa en himla massa böcker när det är bokrea har senaste åren lugnat ner mig en hel del.
Trodde inte att det skulle bli någon i år men så hittade jag tre billiga, intressanta på nätet.
 
Det har varit melodifestivalfinal idag och nej jag varken hörde eller såg en sekund på det.
Följer en del på twitter som tyckte till under festivalen och jag kan bara säga att det är obegripligt att fjanteriet får pågå år efter år.
Att en vuxen människa kallar sig banan och tror att han ska få röster från någon över åtta och ett halvt är obegripligt.
Ännu  mer obegripligt är väl att han får det....
 
En sak som irriterar bra mycket mer och som jag såg på Moniques blogg idag är bara helt ofattbart.
Ni som tror att någon som har titeln professor är något att hänga i julgranen, läs då detta.
Just den här professorn är huvudman i en viktklubb i en norsk tidning och ska då leda människor som till på köpet betalar pengar för att vara med i denna viktklubb.
Brevet till professorn:
”Hej, jag ska gå ner flera kilo, men mitt problem är att jag nästan alltid är hungrig. Jag försöker att äta mycket grönsaker, dricka mycket vatten och äta spannmål. Men ändå har jag alltid ett sug på något att äta. När jag ändå är mätt, så tar det inte lång tid innan jag är sugen på mat igen och känner hungerkänslor. Har u några tips på hur jag kan tackla detta?”
Svaret från professorn:
Hej,
Det är inte lätt att vara hungrig konstant, och samtidigt försöka gå ner i vikt. Det bästa tipset jag har till dig är att du bör försöka att fokusera på något annat än mat. Försök att hitta en hobby som intresserar dig och som håller din uppmärksamhet borta från dina hungerkänslor. Lycka till.
Vänliga hälsningar Christian A. Drevon
 
Tillåt mig att säga att det var det jävligaste jag har sett på år och dag.
Jag bara gapade när jag läste det.
Bura in dom här jävla professorerna...NU.
 
Såg en annan lite konstigt skrämmande sak på nätet idag.
Det var på min träningssida på jogg.se.
Kolla så får ni se....

Planerade tävlingar under det närmsta året

DatumTävlingDistans
2013-05-05Kanallöpet21,10 km
2013-05-29Superloppet5,00 km
2013-07-04Vansbro Marathon 201343,00 km
2013-08-17Norrköpings Stadslopp 201310,00 km
2013-08-24Finspång Maraton (Kraftloppet)42,20 km
 
Tror jag på det där själv eller ??
Sen tillkommer ju ultraintervaller den 11 maj och någon lördag i juli...
Hahahaha...
 
Gled in på någon människas blogg idag och den skrev om att hon ätit goda bullar från Byttorps finbageri.
Lchf-bullar.
Jag gjorde en sökning och jöll samtidigt en tumme att Byttorp skulle ligga på en plats nära mig.
Det gjorde det inte...
Borås.
Där bor inte jag.
 
ägg....smör....bakpulver....mandelmjöl....fiberhusk....kanel....kardemumma....mandel
Ja, lättare att baka dom själv än att dra till Borås.
 
Hade tänkt att snegla lite på mina nyårslöften idag men hallå, nu får det väl vara nog med text och bilder för idag .
Vi tar dom imorgon.
Natti

Inga kommentarer: