HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 10 mars 2013

Söndagsbak

Jaa ni....
Ska nog hoppa över hur jag tycker och tänker om livet just nu.
Inga fina gulligulltankar i ballerinaskor precis.
Och hur jävla kallt är det då ??
Nu igen....
"Glömt" att berätta att det växer inne i uterummet.
Det här var lökar som jag köpte sent i höstas och sen ....glömde att peta ner i jorden innan det blev vinter.
Om det senare blir någon blomma är väl en helt annan sak.
 

Söndagen är den dagen då det kan bli bak och idag hade jag ju lovat att hitta på något med kesellan som visade upp sig här igår.
Jag blandade kesellan med ett antal ägg, grädde, mandelmjöl, bakpulver, limesaft och vaniljpulver.
Dom här små kryddade jag också med kanel, kardemumma och peppar.

Ja, det blev både en stor, en mellan och dom sex små.

Den stora är klar.

Och givetvis så åt jag mer än vad jag borde...
Den här med pepparsmak gled ner utan problem.
Dom smakade inte jättemycket men dom funkade och framför allt så blev dom fina i konsistensen.
 
Lovade ju igår att jag skulle greppa tag om nyårslöftena, men jag har ärligt talat ingen lust.
Glad över en sak och det är att det är måndag imorgon.

Inga kommentarer: