HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 29 juli 2012

Blommorna







Skönt att jag i alla fall ibland håller mina löften...
Blommorna plockades (medan jag stod och blev tuggad på av myror) och dom hamnade till och med i en vas.
Fick kasta i några vita stenar så att blomorna hade en chans att sträcka sig över kanten.
Ser ni humlan (eller något liknande) som håller på att landa på blomman.

Vilket hallonställe jag hittade, precis vid min tomtgräns.
Mums....

Jodå, jag har jobbat en del idag.
Taket i vardagsrummet är klart...
Dammen är färdiggrävd...
Jag har trimmat...
Sandpappret, sprayburken, skruvdragaren och målarpenseln har också varit i min hand denna dag.

Imorgon ska hela hallen med dess dörrar vara på plats, redo för att ta emot tapeten senare i veckan.
Ska snygga till lite allmänt ute på altanen och tomten.

Regnet ja....tror det kom två droppar vid 14:45, sedan tog det till efter 19 tills det börja, men det var enbart väldigt pluttigt droppande.
Dammen lär inte vara full imorgon, knappast ens en droppe i den tippar jag.

Beställde en bok nu ikväll...
En av mina grabbar som skulle platsa på en tavla, ni vet.
Bear Grylls heter han.

Inga kommentarer: