HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 26 juli 2012

Ytterdörren är borta

Tur att man har dubbla dörrar för dom yttre är bortskruvade just nu.
Den här inre har i alla fall kvar sin stängningsmekanism och man får igen dörren om man använder en skruvmejsel och en del våld.
Den yttre har allt järnskrot plockats bort på.
Det hänger just nu ute i ett träd, nysprayade.
Att jag har en del att göra vilket jag tycker är kul och att jag alltså nu inte kan låsa varken dörr eller fönster i mitt hus gör att jag stannar här imorgon och jobbar.
Solen hade tänkt att locka mig till Södra Finnö men så blir det alltså inte.

Eftersom jag tänker hinna med en massa imorgon och det inte hjälper att jag bara skriver ner min planering i min bok här vid datorn så skriver jag upp morgondagens lista här och nu....
Givetvis så ska det bevisas imorgon kväll med en massa foton.
Eventuellt så kommer det förebilder tillsammans med dom nya efterbilderna.
Det blir kul...

*Dammen klar
*Studsmattan uppe
*Taklister (målade) uppe i kök
*Fräscha upp allt järnskrot och sätt tillbaka där det satt
*Måla klart alla lister och dörrar i hallen
*Spackla klart i sovrum
*Grundmåla insidan på tre dörrar i sovrum
*Grundmåla gaveln i allrummet
*Bli klar med den påbörjade skåpsluckan
*Måla en massa golv i vardagsrum
*Måla klart fönster i kök och sovrum


Åkte till Skärblacka nu ikväll, mest för att handla men också för att hämta ett paket jag visst glömt bort.
Tråkigt nog så ska tydligen paket hämtas innan klockan åtta.
Det blev inget paket med andra ord.
Solen var fin vilket inte riktigt kommer fram i den här bilden.
Nej, jag hänger inte ut genom rutan på bilen, bara telefonen.


Eva kom som hon skulle på koll och på fika idag.
Trevligt...
Ja, det här var den bilden jag hade på henne...

Som vi nu bestämt så har jag ett och annat att göra imorgon så jag dimper ner i sängen nu.
Ser fram emot den och ser fram emot morgondagen.

Inga kommentarer: