HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 18 juli 2012

Fredrik

Namnsdag hade jag idag och det är väl inget att höja på ögonbrynet för kanske...
Minns när jag var liten...
Då hade morfar hissat flaggstången uppe hos sig och jag fick paket.
Alltid samma sak...
ett fiskedrag.
Såhär 142 år senare så tycker jag att det verkar konstigt då jag inte var en kastare utan mer än metare.

Åren gick och jag fick alltid mitt paket.
När jag flyttade hemifrån moderniserades presenten kan man säga.
Då satte morsan in pengar på mitt bankkonto.
Pengar så att det räckte till ett detta...
ett par Set kalsonger.

Idag träffade jag på farsan och han hade då med sig en present från morsan
20 ägg och en liter jordgubbar.
Ehhh...tack, men vågar man hoppas på ett par kalsonger nästa år.
Jag fick ju för sjutton en såg av farsan också...(bättre)

Om jag fått något gjort idag?
Jo, tapetserat klart ovanför trappan.
Ser lite osnyggt ut när varken listerna eller taket är målat.
golvet där är fortfarande ett frågetecken.
Bättrat på målning lite här och där också.

Nu på kvällen så har jag varit i Kimstad och lastat iväg soffan som ingen köpt...grrr.
Tvungen att tömma lägenheten eftersom det ska ske ett överlämnande imorgon bitti.
Jag hade alldeles för mycket grejer kvar så jag får lasta vidare tidigt imorgon.

Passade på att tvätta när jag ändå var där i några timmar.
Hade med mig en liten makrillburk...

Ja, just den ja...
Hade kastat ner den i tvättkorgen med kläderna som skulle tvättas.
Klart att jag skulle komma ihåg det när jag kom dit.
Tvätten sattes på och jag gick bort för att tömma mitt källarföråd...
Tycker mig höra att det låter konstigt från tvättmaskinen...
Ja, jäklar...

Måste upp klockan sju imorgon så nu säger jag god natt.

1 kommentar:

lillaaasen sa...

mmm...själva flaggstången var nog redan uppe ja. Det var nog den svenska flaggan som hissades...