HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 29 juli 2012

Studsmattan

Inga direkta måsten denna dag så jag började med att plantera om lite plantor.
Vi får se vad det är (jag har ingen aning...) om det hinner bli något innan vintern.

Om det där är en golfgreen så skulle jag inte vilja hamna på foregreen.
Lugn, det varken är eller kommer att bli en golfgreen.
Bara trimmern som har snurrat lite.

Inte oväntat alls att jag hittade en djupare del i berget.
Bara en kvadratmeter och kanske 80 cm djup, men det som jag sagt tidigare, kanon...
Nu ser det ut så här...
...för någon vecka sedan såg det som bekant ut så här.
Tänk när allt är borta och vatten dykt upp...
Spännande...


Här borta hamnar allt jag gräver bort från dammen.
Det är en lutning där men om någon dag så kommer studsmattan att stå stabilt, plant och antagligen ha mark omkring sig som inte är speciellt hög.
Ser du Maya, den är uppe nu...
Nu kan jag hoppa.
Ja, så här såg det ut innan jag staplade dit en massa jordmassor.

Lördagsturen till postlådan var grymt mycket mer spännande än vad jag kunnat drömma om.
Jag tog inte grusvägen...jag tog genvägen genom skogen.
Genväg kan man dock ta med en nypa salt.
På ditvägen passerade jag först en liten damm (uttorkad....men ändå), sedan fick jag kämpa mig genom snår av någon ormbunkssläkting.
Den räckte mig långt upp på magen och på vissa ställen kunde jag se hur djur (antagligen inte grannen eller en orienterare) hade sin dagliga stig genom snåren.
Till slut kom jag fram till postlådan.
Skulle jag nu ta grusvägen hem?
Poängen med skogen var ju att jag ville hitta svamp och det hade jag inte gjort och kunde inte tro att jag skulle göra det på hemvägen heller.
Det fick bli skogen igen, mest för att jag insåg att jag enbart hade ett par kalsonger på mig...
Gick upp en bit och tänkte gå utmed granskogen som växer tät här bakom.
Svårt att ens komma in i skogen men när jag väl gjorde det så kom jag till en liten glänta.
En riktig trollskogsglänta...
Hur fräckt som helst.
Innan jag fick syn på något troll eller någon annan seriefigur (tänkte på den döde jultomten...), så gled jag iväg genom granskogen.
Okej, gled var fel ord, för jag fick slita mig igenom (utan tröja som sagt)
Till slut kom jag till vanlig skog och gick då i en sluttning...och där lyste det något gult...
Kantareller till mig...
Hittade dom där på en kvadratmeter, men sen hittade jag inga fler.
Traskar vidare och ser en riktigt risig bod...
Tänker att den där måste väl vara min....som den ser ut bakifrån liksom.
Nixum, en fallfärdig lång bod med tre dörrar varav den ena var ett gammalt dass, det kunde man gissa sig till.
Undrar om det finns något gammalt handtag eller så som lilla jag vill ha...
Ska ta mig en titt om det råkar växa något spännande omkring det där huset...
Ifrån det där huset/boden så ser jag mitt hus så långt borta var det inte.
På sista biten så hittar jag massor med hallon och massor av en blomma (typ som blåklint fast svagt lila...supersnygg)
Varför jag inte tog med och tog kort på den vet jag inte men att jag skulle haft en kamera på den där turen insåg jag ju.
Tar ett foto på blomman imorgon.
Rent ut sagt så plockar jag några blommor och har i en vas här på bordet....om jag nu har något bord....och någon vas.

Nu är den andra listen fixad och ditsatt.

Ser prydligt ut måste jag säga.
Imorgon kommer innerdörrarna att komma på plats också.

Det blev radiosporten idag.
Inte för att det hände något spännade utan för att det är liksom trevligt.
Sällskap så att säga...
Vädret som gjorde att jag inte åkte till landet skulle ju bli bra idag men sämre imorgon.
Sanningen är att det väl inte varit så bra som dom sagt att det skulle bli varken torsdag, fredag eller lördag.
Visst sol ibland, men det är ju verkligen bara ibland.
Nu har dom svinen ändrat till bra väder imorgon...grrrr...

Det blev som synes mycket uteaktiviteter idag men lite målning här inne hann jag också med.

Tack förresten för alla mail jag får och omtanken om hur det går med mina krampupplevelser nattetid...
Bara skoja...
Ingen bryr sig...
Berättar ändå att johodå, tre senaste nätterna så har jag haft något nattligt problem med mina små ben.
Har inte behövt att lämna kudden och gå upp men inte tusan har det varit långt borta.
Tror att jag ska ta med kameran och ta kort på benet om det händer igen.
Problemet är ju att jag sover och hur tusan jag ska klara att ta kort då.
Jo, jag vaknar men är ju ändå liksom sovande ändå...

Natti


Inga kommentarer: