HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 28 juli 2012

Ytterdörren ska tillbaka

Solen ska hålla i sig några dagar till sägs det...
Bra!
Om jag nu skulle ha lust att ta mig till Södra Finnö över en dag eller två så kan det ju tyckas lätt för en snubbe i min position.
Nja, skulle jag säga...
På Lilla Åsen står bokstavligen dörrarna alltid öppna...
Jodå, om jag lämnar huset så här och sätter på radion så lär ingen närma sig för då måste jag ju vara hemma.

Prio nummer ett idag alltså....få dit dörrar, lås, handtag, lister och gör all målning på dörrar och all annanstans där det nu blev fritt fram med dörrarna borta.

Dörrar ska vara på plats utan slarv innan jag bommar igen för kvällen.

Sandpapprat, blästrat och nu på väg upp på den välmålade dörren.

Varför har jag ingen före-bild till tröskeln och den fixade listen.
Skillnad mellan natt och dag.
Ni kan i och för sig kolla tröskelbilden från igår men då var den skitiga och tråkiga listen redan borta.
Ja, det ska dit en list på insidan av tröskeln också ja.

Kolla snyggingen...

Titta, dörren är på plats och trots att den var klurig att stänga så är den på plats.
Japp, yttersidan borde också målas, insåg det idag.

....och från insidan ser den ut så här.
Nej, jag är inte klar med det vita runt fönstren som såklart också ska skrapas rena från målarfärg.

Jag minns hur det såg ut för tre dagar sedan...
Jaa, så där ungefär...


Hittade en dörrknackare på ytterdörren.
Den var svart...

...men efter mötet med mig och min nya kompis sprayburken så är den silverfärgad.
Kul för den...och för mig.

Det här var inte prio ett idag men kul var det och snyggt blev det.
Kan jag skriva mitt namn på den där brickan där i mitten ?

Ja, jag svettades ett tag med grävning.
Ja, rätt gissat, jag drack kaffe samtidigt.
Det går ju inte att förstora dom här bilderna idag heller (grrrr...) så det är inte det lättaste att se hur det ser ut.
Jag har grävt fram berget i halva dammen och där jag grävde var det väldigt grunt.
Tippar på att det är lite djupare på bortre delen men dammen lär bli väldigt grund.
Det blir kanon...




Hade sån lust att ställa fram mitt soffbord bara för att få plocka fram något och känna att det går framåt.
Hur ett ekbord passar där får jag fundera på.
Nu har jag röjt där inne så snart ska hela golvet vara målat.

Dagens lyssnande blev inte mindre än åtta skivor.

Tom Petty
Papa Dee
Troll
Whitesnake
Discoboll (samling)
Twenty 4 seven
Urban Cookie Collective
OMC

Kommentar  tack...
Bred musiksmak skulle jag säga.
Något annat jag kan säga är att två av dom var ruskigt dåliga.
Skivorna igår var långt bättre men dom här glimtade till lite ...sådär...ibland.

För att slutföra snacket om ytterdörren så står den där, den går såklart att låsa vilket betyder att jag kan sticka till landet im orgon bitti.
Troligen blir det så.

Ska i så fall se om dom har någon borste på Djurbergs...och sandpapper som tagit slut.
Nej, inga lila saker.

Syns imorgon...Ta hand om er

Inga kommentarer: