HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 27 juli 2012

Sandpappra och spraya

Hej !
Jag känner mig trött och har väl just nu ingenting att diskutera med er.
Jaså...
Ja, jag visar lite bilder så får vi se var vi hamnar...

Ytterdörren har fått ett lager målning och ser ganska stabil ut där den ligger...på en kartong.

Här satt jag några timmar och sandpapprade en himla massa järnatiraljer fria från smuts och gammal målarfärg.

Rent ska det bli och sedan är det dags för färgbyte.
Handtagen innehåller en trädbit men braigt nog så gick den att skruva bort

Den här vidrigt skitiga brickansitter på toadörrens utsida.
Inte en bra anledning att ha en centimeters skitlager på sig.

Här hänger dom för sprayning i en tunn ståltråd.

Det blir fler och fler dörrar ute på altanen.
Där borta står toadörren i väntan på beslag och antagligen lite färg.

Vill bara bevisa för er att jag inte enbart lever på kaffe.
Frukost klockan tolv och en smaskig omelett blev det.

Min spray tog slut och det gillade jag ju inte.
Kändes som om jag verkligen fastnade där....så fast det kändes både jobbigt och opassande så drog jag iväg till stan.
Ja, dörrarna stod öppna...utan dörrar.

Nej, jag behövde sprayen så det var inte för att få höra slutet på den här som jag hoppade in i bilen.
Jag åkte 15:03 och tänkte att kanske hinner jag tillbaka på en timme.

Första stoppet, måleributiken.
Köpte en burk väggfärg som jag saknat några dagar.

Här borde dom väl ha sprayen.
Nixum, efter en grundlig genomgång fick jag ge upp, lagom butter.

Testade Jula istället...
Jepp, det gick bättre och en tjuga billigare per burk om man jämför med Djurbergs var den också, så jag tog två.

När jag ändå var här så gick jag och beställde min halltapet.
Ja, den randiga blev det.
Vi fick klura och kolla bra länge innan vi kom fram vilken det var som jag ville ha.

Tog ica i Skärblacka på vägen och hämtade paketet som jag missade igår.
17:10 kom jag hem igen, alltså två timmar och sju minuter.
Skandal som ni förstår.
Bara att fortsätta med sandpappret.
Här har jag fått bort den långa listen vid tröskeln och det syns var jag putsat.
Två av dom andra är också rengjorda, två är det inte.

Båda listerna borta och ingångströskeln är rengjord så det är väl lika bra att grundmåla en sväng.

Lite grundfärg fick också dom här hemska listerna.
Tror dom hör hemma i köket i vanliga fall.

Visst ja, jag köpte en minipluttroller i måleributiken också.
Kolla vad töntig, men hade han bara lärt sig att rulla så hade den varit användbar.

Nu har jag öppnat paket.
Från Ellos kom det här som var lite av ett missöde.
Jaja, fina saker från Himla....och en ljudbok som var billig.

Taklisterna på köket är på plats.

....och golvet i vardagsrummet har blivit vitare.
Bara en tredjedel kvar.

I vanliga fall så hittar jag min arbetsmusik här musik men nu har jag tydligen använt så mycket krut till min dator att jag får använda den med motta resten av månaden.
Då hittade jag några av mina gamla skivor och dom fick st för underhållningen idag.
Melodie mc
Prodigy
Metallica
East 17

Inte illa va??
En av dom gick nog tre svänar till och med och jag vet redan nu att när studsmattan är uppe och jag ska hoppa så ska jag smälla på "Let it rain" med East 17.
Jäklar vad jag ska hoppa...

Ja, jag vet att jag totalt har misslyckats med dagens planering men jag tycker att jag kämpat på bra ändå.
Att sandpappra tog en väldig tid...
Taklisterna är uppe i köket och målat en del golv har jag också gjort.
Allt järnskrot är inte fixat och hallen är nog inte helt målningsklart.
Skåpsluckan har jag varit på...
...Men resten av sakerna har jag inte hunnit med.
Spackla och grundmåla insidan av dörrarna i sovrummet känns inte som prio nummer 1.
Dammen och studsmattan tar jag imorgon...tillsammans med en massa annat.....ytterdörren, tröskeln, hallen och den sista biten av vardagsrumsgolvet.....ojojoj, nu är jag igång igen.

Klockan är 02:44 och jag är irriterad på den här sidan eftersom jag inte kunde förstora bilderna.
Natti natti, syns imorgon. 

Inga kommentarer: