HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 13 juli 2012

Gammal och dum

En reflektion som hoppar på mig ibland...
Oftare och oftare.

Idag var det dags igen...
Korken ska INTE vara på när kaffet bryggs.
Det blir kaffe överallt....utom i termoskannan.
TOM


Häromdagen så letade jag efter en färgburk i närmare en halvtimme...
Det finns liksom ingenstans att gömma sig.
Men borta var den, i en halvtimme.
Sen dök den upp.

En annan dag när jag stod i badrummet och tvättade händerna så tittade jag mig i spegeln och kunde konstatera att jag hade något i munnen.
Japp, munnen full...
(Ja, det var inte en Japp förstås)
Jag kände på smaken att det inte var vatten...
Vad kunde det då vara??
Jag hade ingen aning...
Jag spottade.
Kaffe...
Hur länge hade jag haft det där....??

Jo, på tal om kaffe så har jag upptäckt något skrämmande.
Jag är ju annars världens sämsta vattendrickare.
Nu så har jag insett att jag inte dricker en droppe.
Annars så drack jag alltid vatten till maten, till alla måltider.
Beror det på att det enda jag har framplockat att dricka ur är min kaffekopp.
Nu dricker jag alltså kaffe till alla mina måltider.
Så det kan bli...
Jag som har som nyårslöfte att dricka mer vatten...
Åt helvete med dom där nyårslöftena.


Inga kommentarer: