HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 5 juli 2012

Tre missöden...

Tre missöden, för jag har såklart inte lust att kalla dom klantigheter.
Jaja, det är upp till var och en att avgöra.
Självklart så berättar jag....här.....och nu.

Som man kan se på den här bilden så är min kaffebryggare en så kallad termosbryggare.
Strålande för mig som sätter på åtta koppar och sen har kaffe en stund, i tryggt och varmt förvar.
När kaffet är klart så sätter man på en kork.
Annars blir det kallt.
Morgonkaffet fick aldrig korken och funkade knappt sådär en stund senare.
Vet inte om det var den saken i minnet som gjorde att jag satt på korken samtidigt som jag satte på nästa kanna.
Resultatet av den inte helt smarta saken är att inget kaffe kommer i kannan.
Allt hamnar på bänkar och rinnade på skåp ner på golvet.
Inte bra om man är sugen på kaffe.
Det var jag...

Klantighet två handlar om det jag sysslar med om dagen, alltså måleri.
Jag har bara väntat på att någon av alla mina färgburkar ska flyga ut över golvet....
Det hände inte idag heller.
Däremot så hann jag måla en tredjedel av trappans steg innan jag kom på att man nog ska använda grundfärg som lager  nummer ett.
Jag använde den som ska ligga som lager två och tre...


Missöde nummer tre är absolut ingen klantighet utan bara otur.
Riktigt jäkla sorglig otur.
Ja, jag grät nästan.
Jag har så stor tomt och tog idag en sväng bortom gäststugan.
Barfota traskade jag från berg till berg, förutom på ett ställe där jag fick minhoppa och sätta ner en fot där det var mossa.
När jag sätter ner foten och skuttar vidare så hör jag ett pip...
Jag måste ha inbillat mig var min första tanke.
Sen flyttade jag lite försiktigt på mossan och ser något brunt och något slemmigt rosa.
Eftersom det inte var en orm så kunde jag titta lite närmare.
Kommer fram till att det bruna är en stor padda och det rosa är paddans tunga.

Jag har fullständigt tryckt ur luften ur den stackarn.
Med sorg i blicken så går jag efter en spade.
Insåg att den inte var död och ville inte att den skulle lida.
Tillbaka med spaden så ser jag att han vänt sig om och han blinkar med ögonen till mig.
Jag berättar för den hur ledsen jag är över det som hände och hoppas att han ska klara sig.
Jag struntar i spaden och lägger på lite av mossan istället.
Hoppas att han mår bra...

Nej, jag drog efter detta inte iväg som en raket och hämtade kameran och störde den stackarn igen.

Tog kort på lite annat...

Solen skiner och här står jag med målarpenseln i handen.

Målat vitt "inne" i fönstret och grått i ramen.
Inte alls nöjd med den grå.
Alldeles för mesigt grå..




Trappan på G...

Ja, jag målar.
Är det inte som med bagare, att det ska synas vad man gör...?
Vilken kroppsdel är det ?




Tog en sväng med trimmern också.
Skillnad blev det.
Fortsätter trimmandet imorgon.


I det höga gräset så hittade jag lite av varje.
T. ex. ett långt järnrör, en ståltrådskatt som kan agera flaskhållare och en colaflaska, dvs pant 2 kronor.

Jag hörde ljud i skogen och efter ett tag fick jag syn på detta.
Är det någon som ställt ner sin bärkorg eller ?


Smyger mig närmare och ser att ett mord har begåtts.
Här ligger tomten i två delar.
Otäckt....kan man verkligen bo här ?

Imorgon bitti kommer soffan.
Den får nog stå på altanen i en vecka tills jag är klar med vardagsrum...

Inga kommentarer: