HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 16 juli 2012

Storm på berget

Jag åkte till landet, till sommarstugan på Södra Finnö.
Fiskarna blev glada, gräset var högt och min röda soffa var lika perfekt som alltid.
Sen gick jag till sjön...
Ja, det var ju därför jag åkte hit.
Fiskar, gräs och soffor är ju inget om man jämför med min favoritplats nere på berget.

 Vågorna var meterhöga...typ, i den hårda vinden.
Just i detta nu så var moln/solläget bra....det blev värre.

Det enda som värmde var kaffet...
Men efter en stunds sömn så blev det sol och blå trevlig himmel.
Syns det att jag inombords skriker "STEK MIG..."

Ja, en sommarbild så gott som någon.
Ingen målarpensel i sikte i alla fall.

Den här var med i packningen men sparades till en annan dag.
Vad jag gjorde istället ?
Förutom att jag sov så skrev jag en lista över allt jag har att göra på Lilla Åsen.
Hopplös ?
Jag vet...
...och det där med den hårda vinden kanske man får ta.
Dom jäklarna som bor på Neptunus får ju ständigt gilla läget med vindar uppåt 2000 km/h.

Köpte penslar och lackspray på Djurbergs i Söderköping när jag dundrade förbi i morse.
Gled också in där inne i hörnet där dom har lite fina inredningsprylar.
Visar sen vad jag köpte...

Inga kommentarer: