HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 11 februari 2013

1 år som lchf´are

Så har det då gått ett helt år sedan jag fick mitt uppvaknande och i stort sett slutade med kolhydrater.
Ett helt nytt shopping/kostliv där grädde, creme fraiche och smör inhandlades minst en gång i veckan.
Inte en droppe mjölk på ett år.
Inte en skiva normalt bröd på ett helt år. Har ätit ca. 15 skivor lchf-bröd.
Inte en makaron eller en spagetti.
Inte en potatis eller ett riskorn.
Inte ett havregryn eller en  musliflinga.
Ingen läsk förutom julmust första veckan vilket brände till i magen och nu lockar det inte.
Ingen saft.
Jag drack sammanlagt åtta öl (6 st. 33 cl. + 2 större) under min semester på Teneriffa 2012 och det var allt.
Ska se om jag kan hitta mer fakta om det här året imorgon.

Idag, nu på kvällen så var vi ute med jobbet, åt och spelade bowling på Hugos.
Trevligt såklart...
Maten som tidigare denna jubileumsdag inte varit direkt stor (En kopp kaffe med 20 gram smör och en matsked kokosolja till frukost och ingenting till lunch för matlådan var kvar hemma i kylskåpet.) blev inte så väldans stor på Hugos heller.
Min hamburgertallrik funkade som jag gissat inte så bra och jag åt det som verkade vettigt...
Hamburgaren och en skiva tomat.
Nu när jag kom hem åt jag en avocado och två kokoskakor.
Bowlingen började lika illa som vanligt då man spelar en gång/år.
Sen kom jag dock igång och mina två serier slutade på 139 och 142 poäng.
Tror ingen slog det men nu tävlade vi i lag så vi får se hur det slutade en annan dag.

Såg här att påven har lämnat in sin avskedsansökan...
Tydligen inget man höll på med när man väl blivit påve.
Den senaste som gjorde det var för 600 år sedan.
Det är ju en stund...
Tyckte redan från början att han såg lömsk ut den här...och hur lömsk han egentligen var får vi väl aldrig veta.
Att ha igår twittrade "Vi är alla syndare" kan man tolka hur tusan man vill och i och för sig så kan man ge fasan i att tolka det också.
Jag gillar inte dom här kristnas snack om förlåtelse till höger och vänster.
Gör ni så många fel och övertramp att ni måste förlåtas hela tiden ??
Det verkar lite simpelt liksom....
Man gör något förbjudet...
Man ber om förlåtelse för det, till på köpet till en låtsasfigur.
Hmmm...
Den där världen kan jag tänka mig många skummisar.

Antagligen så blir det inte Yxbacken imorgon för mig, men utrustningen ligger nu i bilen så jag hoppas vidare.
Nu hoppar jag i säng.

Inga kommentarer: