HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 21 februari 2013

Marabou black och äggmjölk

Hello...

Jaha, nu har då jag tagit helg eftersom jag plockar ut en komp.dag imorgon.
Perfekt med en förberedande lugn dag inför lördagen...??
Ser att det ska bli sol så antagligen så tar jag en promenad.
Att jag glömde kameran på jobbet är jag inte jätteimpad över men det får väl gå ändå.
Har den gamla i funktion om jag bara skaffar fräscha batterier.
Senaste veckan så har jag skrivit shoppinglista, mätt löparrundor, letat lchf-recept, fixat musik till ipoden och på alla sätt förberett mig inför löpningsutmaningen i helgen.
Till och med smörjt in fötterna...
Problemet (det största) är att jag fortfarande inte är helt förkyldfri, men det siktar jag på att vara imorgon bitti när jag vaknar.
Dom andra problemen jag har inför lördagen är såklart att jag inte ens är i närheten så tränad som jag borde vara för att ens nästan klara det....
Pannlampa har jag ingen för nattpassen, men jag har planerat att springa första passet i Kimstad och det andra mestadels runt i Norsholm.
Det ska bli spännande att se hur mycket kroppen orkar, speciellt eftersom jag tänker köra lchf-style trots att alla skriker att man behöver både ladda med och fylla på med kolhydrater före, mellan och efter passen.
Tveksamt hur mycket jag kommer att njuta av den här men något har ju sagt mig i veckan att jag är sugen på just det här.

Tanken är att detta är en av de "belöningar" som kan "drabba" mig på lördag om jag är duktig.
Som sagt klart tveksam på om jag kommer dregla alls efter två bitar.
Kan nästan känna hur magen kommer att skrika NEEEEEJ...
Nu har jag i alla fall köpt en idag...
Jag kommer att rapportera här ett antal gånger på lördag.
Kommer inte att ha datorn här i köket utan ha den på ett mer avslappnat ställe där jag kan vila mig samtidigt som jag skriver.
Att vila är stark prio på lördag.

Mina arbetskamrater (och även jag själv) funderar vad jag håller på med när jag nu på morgonen har kommit till jobbet, hällt upp kaffe och i det kaffet kastat ner en smörklick och en klump kokosolja.
Frukost säger jag och visst sjutton står man sig länge på den där.
Nu ikväll så gled jag förbi någon blogg där jag såg ordet "äggmjölk".
Tydligen något bra för oss lchfáre.
Hittade som vanligt några olika varianter av saken men ungefär så här gör man äggmjölk.
Ingredienser:
2 ägg
25-50 g smör
2-3 dl kokande vatten

Olika smaksättningar:
Kakao
Kanel
Vanilj
Kardemumma
Saffran
Mynta
Citronmeliss
Grädde
Kaffe
Bär

Gör så här
1) Koka upp vatten.
2) Smält under tiden smöret i en skål med höga kanter t ex stavmixerskålen.
3) Stoppa i äggen och smaksättning.
4) Häll på kokande vatten och vispa eller mixa ihop några sekunder.


Tydligen är detta något som man kan dricka som den är eller att blanda 50/50 med kaffe.
Spännnade....men lite udda även detta.
Tror inte att jag kör den här varianten på jobbet...hahaahaaa

Som sagt ledig imorgon så naturligvis så hörs vi då.

Inga kommentarer: